شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پیچ تاریخی

حوزه/ در مسیر پیشرفت و توسعه کشور چالش هایی وجود دارد، اما انقلاب اسلامی در حال فتح قله هاست و به زودی استکبار جهانی را به زانو در می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد؛ خانم مرضیه زارعی، در نشست بانوان طلبه مدرس علمیه کوثر ابرکوه با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد پیچ تاریخی، اظهار کرد: پیچ تاریخی یعنی اینکه در طول تاریخ بشریت مقطع هایی وجود داشته که تاریخ عوض شده است.

وی افزود: در طول تاریخ بین شرق و غرب به دلیل حضور تمدن هایی در مرکزیت آن، رقابت هایی وجود داشته و البته با وجود تمدن های دیگری مانند چین، ژاپن، آمریکای لاتین، محور رشد و تمدن ساز بودن بین اروپا و آسیا بوده است.

این فعال فرهنگی، اولین پیچ تاریخی را مربوط به بعثت پیامبر(ص) عنوان کرد و افزود: این پیچ تاریخی هر دو امپراتوری روم و ایران را ساقط کرد، چون اسلام حرف جدیدی آورده بود و به عنوان دین، مروج علم هم بود و در حالی که در غرب به نام مسیحیت با علم مبارزه می شد و خرافات غالب بود.

زارعی، با بیان آفات برای این پیچ تاریخی که با بعثت پیامبر(ص) شکل گرفته بود، تصریح کرد: دشمنان در این مسیر بیکار ننشسته و با  برپایی ۲۰۰سال جنگ های صلیبی و سپس ۸۰۰سال جنگ نرم بالاخره در جنگ نرم پیروز شدند که نمونه بارز آن شیوه سقوط آندلس بود.

وی اذعان کرد: رنسان به عنوان پیچ دوم تاریخ با اعتراض به خرافات کلیسایی و ایجاد مکتب پروتستان شروع شد و دین را از سیاست جدا می کرد و در این پیچ تاریخی اروپا به عنوان نژاد برتر معرفی شد و با از خود بیگانگی مسلمانان،علم به دست غربی ها افتاد و جهان اسلام مستعمره آنان شد.

این فعال فرهنگی، مهمترین پیچ تاریخی را پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی دنیا را به لرزه درآورد و محتوای تاریخ بشریت را تغییر داد.

زارعی، تأکید کرد: در این پیچ تاریخ، اتفاقاتی از جمله فروپاشی امپراتوری شوروی را می بینیم که تا فروپاشی آمریکا بر اساس تحلیل آمریکایی ها ادامه خواهد یافت، به طوری که ۱۶سازمان اطلاعاتی آمریکا متفقاً تحلیل کردند که در سال ۲۰۳۰چیزی به نام ایالات متحده آمریکا برقرار نخواهد بود.

وی بیان کرد: در پیچ تاریخی اخیر علم و دانش هم به سرعت منتقل شد و در طی سی سال ایران به عظمت بزرگی از لحاظ علمی رسید گرچه دشمنان در مقابلِ ایران ۱۰سال اول جنگ سخت و سپس ۲۷ سال جنگ نرم به راه انداختند که هوشیاری ملت و رهبری مانع پیروزی دشمنان شد.

این فعال فرهنگی افزود: این دوره جدید که با انقلاب اسلامی در این پیچ اسلامی ایجاد شده، طولانی تر خواهد بود، چرا که آگاهی مردم بالاتر رفته و اگر مسیر همین طور طی شود، انقلاب اسلامی تا ۵۰۰سال آینده تضمین است.

زارعی اضافه کرد: طبیعتا در مسیر پیشرفت چالش هایی وجود دارد، اما انقلاب اسلامی در حال فتح قله هاست و به زودی استکبار جهانی را به زانو در می آورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha