شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله تاکندی قزوین

حوزه / آیت الله محمدی تاکندی گفت: تنها تقوا و پرهیزگاری است که همچون کوهی محکم در برابر گناهان ایستادگی می کند و روح آدمی را از سقوط و تباهی نجات می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله محمدی تاکندی، صبح امروز درجمع طلاب مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین به اهمیت تقوا در زندگی انسان ها اشاره کرد و گفت:  انقلاب اسلامی با توکل ، توسل و تقوا به پیروزی رسید و ولایت فقیه امروز در جامعه مرکز و محور اصلی انقلاب اسلامی است که همه باید تبعیت از رهبر عزیزمان به سعادتمندی برسیم و زمینه ساز ظهور امام زمان(ع) باشیم.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: اگر انسان متقی باشد، روشن بین تر است، زیرا تقوا صفای روح می آورد، و تقوا آن تیرگی هایی را که باعث می شود انسان از روشنی هایی  که مخصوص خود اوست استفاده نکند، از بین می برد.

وی افزود:  انسان اگر بخواهد در زندگی اصولی داشته باشد و از آن اصول پیروی کند، باید تقوا را در روح وجان خود تقویت نماید.

آیت الله محمدی تاکندی بیان داشت: تقوا و پرهیزکاری در فرد آثار معنوی و اخلاقی و در جامعه نتایج شایسته ای به همراه داشته واگر انسان خود را به تقوا و خویشتن داری عادت دهد، همواره در زندگی معنوی و مادی خود موفق خواهد بود، و اگر در یک جامعه تمام افراد به این خصیصه الهی و اخلاقی مجهز باشند، بسیاری از مشکلات اجتماع آنها حل گشته و جامعه ای ایده آل و آرمانی ایجاد می‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین تقوا را عامل مهم در برابر  گناهان دانست واظهار کرد: تنها تقوا و پرهیزگاری است که همچون کوهی محکم در برابر گناهان  ایستادگی می کند و روح آدمی را از سقوط و تباهی نجات می دهد.

وی ادامه داد:  انسانهای مومن و پرهیزکار نگهبانان بیدار و هشیاری هستند که بر همه کارها  و اعمال خود مراقبت می کنند تا مبادا در دام گناه گرفتارشوند و  این همان تقوای الهی است.

آیت الله محمدی تصریح کرد:افراد با تقوا همواره بردبار و نيرومند هستند و در مقابل دشمنان و توطئ‏ه ها و حيله‏ هاى  گوناگون آنان به خوبى هوشيار بوده  و در برابر آنها مقاومت می کنند و از وسوسه‏ دشمن ترسی ندارند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha