یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش اعضای ستاد های شاهد و ایثار گر حوزه های علمیه

حوزه/ دبیر ستاد شاهد حوزوی، از شناسایی و تشکیل بانک اطلاعات جامعه از طلاب شاهد روحانی خبرداد.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسین زاده در همایش اعضای ستاد های شاهد و ایثار گر حوزه های علمیه در اردوگاه ولایت در قم برگزارشد گفت: در سال 94 دستور العمل راه اندازی ستاد شاهد و ایثار گر در شهرستانها  به حوزهای علمیه داده شد، ولی علی رغم همه تلاش ها تنها 8 ستاد با همکاری بنیاد  شهید موفق به راه اندازی ستاد شدند.

دبیر ستاد شاهد حوزوی افزود: مهمترین موانع برای راه اندازی ستاد در سایر شهرها، عدم آشنایی با مأموریت ستاد و عدم همکاری بین دو نهاد حوزه و بنیاد شهید از سوی حوزه علمیه شهرستانها است.   

وی عنوان کرد: هدف از راه اندازی ستاد شاهد و ایثارگر، ترویج روحیه ایمان، خودباوری، فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ و ترویج پیام شهداء، ساماندهی امور ایثارگران و شاهد حوزوی، ساماندهی امورآموزشی تبلیغی  و تکریم فرزندان شاهد و استعداد های برتر می باشد.

دبیر ستاد شاهد حوزوی با بیان اینکه جانبازان روحانی 25 درصد به بالا ، آزادگان، ایثارگران و شهدا روحانی همراه با فرزندان مشمول طرح شاهد می باشند، گفت: ستاد استانها از چند عضو، شامل مدیر حوزه علمیه  استانها، معاون امور طلاب، معاون امور آموزش درحوزه، مدیر کل بنیاد شهید استان، یک نفر از طلاب جانباز و یک نفر از فرزندان شاهد طلبه تشکیل شده است.   

حجت الاسلام حسین زاده افزود: تدوین اجرای برنامه هابرای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مراسم بزرگداشت برای شهیدان و ایثارگران، مشاوره و هدایت تحصیلی برای جذب ایثارگران و فرزندان شاهد به حوزه، زمینه سازی برای شرکت طلاب ایثارگر برای مباحث تبلیغی و علمی و رفع مشکلات آموزشی در جامعه هدف،‌ از مهمترین وظایف اعضای ستاد شهرستانها است

مدیر دفتر امور طلاب شناسایی و تشکیل بانک اطلاعات جامعه ازطلاب شاهد روحانی را از دیگر وظایف اعضای عنوان کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha