یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام جعفر جنتی

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، با تاکید بر ضرورت توسعه فرهگ وقف، گفت: وقف مهمترین منبع رفع نیازهای حوزه های علمیه است

حجت الاسلام جعفر جنتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان با بیان این که در سال گذشته 138میلیون تومان برای اجرای طرح‌های تبلیغی  از محل اجاره بهای واقفین پرداخت شده است، گفت: این مبلغ نسبت به سال جاری 70 درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: عدم پرداخت به موقع اجاره بهای ادارات، دلیل کاهش پرداخت این مبلغ برای اجرای طرح های تبلیغی این شهرستان، درسال جاری بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، با بیان اینکه به دلیل عدم پرداخت اجاره بهای واقفین حق الزحمه 5ماه مربیان قرآنی در کاشان پرداخت نشده است، گفت: با توجه به اینکه کاشان جایگاه بسیار خوبی درمراکز علمی، دینی و حوزه های علمیه دارد، از اجاره دهندگان عزیز انتظار داریم، به منظور اجرای طرح های تبلیغی، دینی و قرآنی، نسبت به پرداخت به موقع اجاره بهای خود اقدام کنند.

 حجت الاسلام جنتی، به رشد چشمگیر حوزه های علمیه شهرستان کاشان در زمینه های آموزشی، علمی پژوهشی، فرهنگی، دینی، تبلیغی و...، درسال های اخیراشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه حوزه های علمیه وابسته به دولت نبوده و از طریق نیات واقفین و کمک های مردمی تأمین مالی شده است، لذا برای ادامه این روند و با توجه به اینکه بیش از 2هزار طلبه درمدارس علمیه  کاشان مشغول به تحصیل می باشند، جهت کمک به این مدارس در اجرای طرح های تبلیغی طلاب، نیازمند وقف های جدید و کمک بیشتر خیرین می باشیم.

وی با اشاره به اینکه کلیه مدارس علمیه کاشان وقف می باشند، افزود: درصورتی که زمین وقفی در اختیار اداره اوقاف و امورخیریه کاشان قرار گیرد، آمادگی هرگونه همکاری در کمک و رفع نیازهای مدارس علمیه این شهرستان را داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha