شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمدیان

حوزه/ امام‌جمعه اسفراین یکی از دستورات اسلام را صله‌رحم عنوان کرد و گفت: دیدوبازدید از نیازمندان و بیماران از سفارش‌های اسلام در ایام عید است.

حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک سال جدید، و با بیان اینکه صله‌رحم آثار و برکات زیادی در زندگی انسان دارد، اظهار داشت: خالص شدن اعمال، افزایش رزق و روزی و زیادی اموال، تأخیر انداختن زمان مرگ و سنگین شدن کفه اعمال نیک در روز قیامت از جمله آثار و برکات صله‌رحم است

وی افزود: سنت حسنه صله حرم در ایام نوروز به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد و باعث تحکیم دوستی‌ها و رفع کدورت‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه در ایام نوروز باید رفتار، گفتار و اعمال ما فقط در جهت کسب رضای خدا باشد، تصریح کرد: دیدار از والدین و بستگان ازنظر اسلام بسیار مهم و تا مرحله اعطای طولانی شدن عمر انسان برای آن پاداش در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه صله‌رحم، به معنای محبت، رسیدگی نسبت به خویشان و نزدیکان و دیدوبازدید با آن‌هاست، گفت: در فقه اسلامی، ارحام و خویشان نسبی از حقوق بیشتری نسبت به دیگران برخوردارند و به آن‌ها توجه زیادی شده است.

امام‌جمعه اسفراین یکی دیگر از دستورات دین اسلام را تمیزی و پاکیزگی دانست و اظهار داشت: دین اسلام از پاکیزگی به‌عنوان نشانه‌هایی از ایمان یاد کرده است و در ایام نوروز نیز مردم با تمیز کردن منازل خود این فریضه اسلام را به‌خوبی انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در روایات بر ترک خودنمايى و شهرت‌طلبی، تشريفات مشقّت بار، تعارف دروغين، به کار گرفتن مهمان و ... در ایام نوروز تأکید شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha