یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عباس ابراهیمی

حوزه/ مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: اهمیت دادن به استقلال فرهنگی و رعایت سبک زندگی اسلامی و حرکت جوانان در مسیر استقلال سیاسی و اقتصادی با توکل به خدا، خودباوری ، اعتمادبه‌نفس، قناعت، تلاش و کار میسر خواهد شد و این حرکتی به سمت دوران پایان غیبت است.

حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به تبیین لزوم توجه به روز ۱۲ فروردین پرداخت و اظهار داشت: دوازدهم فروردین به فرموده امام راحل روز نخستین حکومت الله و بزرگ‌ترین عید ملی و مذهبی است.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران این روز را روز فروریختن کنگره‌های قصر دو هزار و ۵۰۰ ساله حکومت طاغوت دانست و افزود: دوازده فروردین روز گریختن شیطان و آغاز حکومت مستضعفین بوده و روز تجلی سه محور استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران است.

وی اهمیت زنده نگه‌داشتن این روز را در امیدبخشی به ملت‌های ستم دیده خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان الگویی برای کشورهای تحت سلطه بیگانگان و نسل آینده باید این روز را که با رأی قاطع خود پایه‌های حکومت اسلامی را تثبیت کرده یوم‌الله بداند و تکریم کند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به توجه امام (ره) و انتخاب عنوان عید ملی و مذهبی برای این روز خاطرنشان کرد: اهمیت دادن امام(ره) به‌روز دوازده فروردین نشان از توجه به نو شدن مجد، عزت و شرف ملت و مردم است، روزی که خداوند با مقاومت امت موهبت نظام و حکومت بر اساس آموزه‌های اسلام ناب را به مردم هدیه داد.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران هدف نهایی و غایی از تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر(عجل الله تعال فرجه) معرفی و تصریح کرد: داشتن استقلال در همه زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی لازمه بسترسازی برای این امر مهم است و توجه و اهمیت مقام معظم رهبری به ‌خصوص در مقوله استقلال از این باب است.

وی توجه به سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را پایه و اساس مبانی دین اسلام دانست و بیان کرد: داشتن استقلال فرهنگی و آزادی اجتماعی شروع این بسترسازی برای پایان یافتن عصر غیبت است و جوانان ما باید بدانند که مستقل اندیشیدن و تقلیدی و تبعی فکر نکردن، پایه و اساس بسیاری از مسائل و پیشرفت‌های ما خواهد بود.

حجت الاسلام  ابراهیمی راه پایان دادن عصر غیبت را توجه جوانان به فرمایش مقام معظم رهبری دانست و گفت: اهمیت دادن به استقلال فرهنگی و رعایت سبک زندگی اسلامی و حرکت جوانان در مسیر استقلال سیاسی و اقتصادی با توکل به خدا، خودباوری، اعتمادبه‌نفس، قناعت، تلاش و کار میسر خواهد شد و این حرکتی به سمت دوران پایان غیبت است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha