سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ باید نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری از چنین شرایطی که موجب وهن نظام است خارج شود، چه معنا دارد کسی که سواد خواندن و نوشتن ندارد، اجازه نام نویسی داشته و می‌خواهد شخص دوم این نظام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس با اشاره به در پیش بودن انتخابات در کشور گفت: ملت بزرگ و فهیم ایران در آستانه دو انتخابات مهم قرار گرفته است.

وی افزود: نکته اول در اینجا آن است که انتخابات ما تجلی مردم سالاری دینی و جشن سیاسی ملتی است که قبل از انقلاب سال‌های متمادی از حق خود محروم بودند؛ نباید فراموش کرد که به برکت انقلاب اسلامی ملت به حق خود رسیدند و بعد از پیروزی انقلاب ملت 34 بار پای صندوق‌های رای آمده و سرنوشت خود را رقم زدند و باید خداوند را شاکر این نعمت بود.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: شکر واقعی این نعمت نیزعملکرد قانونی کاندیداها، مجریان، ناظران و طرفداران آنها است؛ در روزهای نام نویسی انتخابات، مشخص نیست به چه مجوزی کسانی که صلاحیت ندارند نام نویسی کرده و هزینه نظام را بالا می‌برند و در این عرصه ما شاهد یک نقص قانونی هستیم؛ باید نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری از چنین شرایطی که موجب وهن نظام است خارج شود، چه معنا دارد کسی که سواد خواندن و نوشتن ندارد اجازه نام نویسی داشته و می‌خواهد شخص دوم این نظام باشد.

امام جمعه  قم یادآورشد: نام نویسی چندصد نفر در حالی که شورای نگهبان تعداد اندکی را تایید می کند، معنا ندارد این سبک نام نویسی برای انتخابات ریاست جمهوری در شان نظام نیست و بیشتر حالت طنز و بازی دارد؛ قطعا اینکه شخصیت‌های معتبر نظام در میان این افراد نام نویسی می‌کنند هزینه زیادی برای نظام دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: در این بین حضور شکوهمند و با بصیرت مردم تعیین کننده است البته شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را تایید می کند، ولی انتخاب اصلح بر عهده مردم است؛ معتقدم فرد اصلح در شرایط کنونی باید سه ویژگی داشته باشد.

امام جمعه قم اظهارکرد: ولایتمداری مهمترین ویژگی است، یک نامزدانتخابات باید آن را داشته باشد؛ زیرا تجربه انقلاب نشان داده افرادی که با ولایت زاویه داشتند نتوانستند کشور را اداره کنند و عجیب است که باز هم قصد ورود به صحنه را دارند،‌ ولایت شعاران بدانند در میان مردم هیچ جایگاهی ندارند.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) با ذکر این مطلب که برنامه و طرح عملی برای حل مشکلات و معیشت مردم دومین شرط یک کاندیدای اصلح است گفت: باید این طرح و برنامه به گونه‌ای باشد که اثر آن در جیب و سفره مردم مشاهده‌ شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: نفرت داشتن از مستکبران به ویژه آمریکای جهانخوار ویژگی دیگر نامزد احراز پست ریاست جمهوری است؛ کاندیدای اصلح باید در مواجهه با مستکبران موضع صریح و قاطع بگیرد. باور کاندیدای اصلح باید باور بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب باشد.

وی گفت:  آمریکا شیطان بزرگ بوده و به آن اعتمادی نیست؛ احساس می‌شود که برخی از کشورهای مسلمان که در منطقه حضور دارند، ناخلف شده‌اند؛ حاکمان سعودی، بحرین، اردن و... به ملت بزرگی مثل ملت ایران اهانت می‌کنند. نوکر مستکبران باشید و حرف‌های آنها را طوطی صفت تکرار کنید، ولی بدانید درافتادن با کشوری نجیب، قدرتمند، شجاع و دلسوز مثل ایران به ضرر شما است. عاقبت رابطه داشتن با دنیای استکبار این است که روز حادثه شما را رها می‌کنند؛ مطمئن باشید که در روز حادثه آنها بدتر از صدام با شما رفتار خواهند کرد.

امام جمعه  قم با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س) بیان کرد: آن حضرت سفرهای متعددی داشتند و در این سفرها با حسین(ع) همراه بود، ولی حضرت پس از شام و کوفه، بدون حسین(ع) به مدینه بازگشت و این بازگشت با غم، غصه و اندوه همراه بود؛ایشان فرمود ما وقتی که مدینه را ترک کردیم با حسین(ع) همراه بودیم و اکنون در حالی بر می‌گردیم که دیگر حسین(ع) با ما همراه نیست.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش اظهار کرد: امام خمینی(ره) برای حفظ و دفاع از نیروی عظیم ارتش در حالی که دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود 29 فروردین را روز ارتش نامیدند تا به سم پاشی‌ها و یاوه گویی‌ها پاسخ دهند؛ ارتش ما در طول هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم نظام کرده است که این روز را به دلاورمردان ارتش تبریک می‌گوییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha