شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله سبحانی  در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: اگر انتخابات ریاست جمهوری پارلمانی انجام شود، بدون تردید خیلی از مشکلات و مسائل حل می شود و این مطلب می تواند در یک وضعیت جداگانه مطرح و انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه،»، حضرت آیت الله سبحانی عصر امروز در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشتند: متأسفانه صحنه هایی را که طی چند روز اخیر در ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شاهد هستیم مطلوب نظام نیست و باید هرچه زودتر اصلاح شود.

معظم له با بیان اینکه از دو راه می توان به هر جامعه ای ضربه زد یکی فیزیکی و دیگری آبرویی و حیثیتی افزودند: دشمنان نسبت به جمهوری اسلامی ایران همین شیوه را دنبال کردند، ولی در هشت سال دفاع مقدس نتوانستند خدشه ای به نظام و انقلاب وارد کنند، ولی متأسفانه شیوه ی ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توانسته از جنبه اخلاقی و موقعیتی مورد تمسخر بیگانگان قرار دهد.

رئیس موسسه تحقیقاتی امام صادق (ع) ادامه دادند: شیوه ی امروز ثبت نام کاندیداها ناخواسته ضربه ای روحی، اخلاقی و جایگاهی را بر نظام جمهوری اسلامی وارد می سازد و نشان می دهد هیچ قانونی در این زمینه در کشور وجود ندارد.

معظم له با بیان اینکه قانون را در سال 58 خودمان نوشته ایم، تصریح کردند: نمی توان گفت که در کشور قانونی وجود ندارد، چراکه خود ما در سال ۱۳۵۸ چهار ماه در تهران و با هزینه ی شخصی خودمان حضور داشتیم تا قوانین مربوط به شیوه ی ثبت نام و انتخابات ریاست جمهوری را تدوین کنیم، به طوری که بندهای مربوط به ثبت نام کاندیداها توسط آقای املشی تنظیم شد و اگر وزارت کشور معتقد است که ما نسبت به شیوه ی ثبت نام قانونی نداریم؛ لااقل به بندهای این قوانین که در سال ۵۸ نوشته ایم، عمل کنند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه بنده به شدت از شیوه ی ثبت نام ناراحت شده ام، تأکید کردند: اگر امروز نمی توانید راه علاج آن را پیدا کنید، بنده چهار سال یا هشت سال قبل  مقاله ای را در کیهان و روزنامه اطلاعات منتشر کردم که چرا برای انتخابات ریاست جمهوری اینقدر هزینه بر نظام تحمیل کرده و پیامدها، عداوت ها و ناراحتی ها را در جامعه به وجود آوردیم.

معظم له اظهارداشتند: اگر انتخابات ریاست جمهوری پارلمانی انجام شود بدون تردید خیلی از مشکلات و مسائل حل می شود و این مطلب می تواند در یک وضعیت جداگانه مطرح و انجام گیرد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش مسأله ی امنیت را یکی از نعمت های بزرگ خداوند به نظام اسلامی ایران عنوان کرد و گفتند: امروز شاهد هستیم در کنار کشور ما آب و آتش از سوی کشورهای استعمارگر به وجود آمده است و خداوند متعال این کشور را در سایه لطف و عنایت خودش در امنیت و استقلال کامل حفظ کرده است و همه ما باید شکرگزار این امنیت و اقتدار باشیم.

معظم له با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر اظهار داشتند: بقای نظام اسلامی به رضایت عمومی در جامعه است، همان طور که امام علی (ع) به مالک اشتر فرمودند، برای رضایت خواص گام برندار و مصلحت عمومی را الگو و معیار اقدام و عمل خود قرار بده. بحمدالله نظام اسلامی ما با پشتوانه مردمی و همه جانبه بیش از پیش مقتدرتر بوده و خواهد بود.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه، توسعه و گسترش فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای را در کشور تأسف انگیز عنوان کرد و گفتند: متأسفانه امروز شبکه های مجازی و ماهواره نسل جوان ما را هدف گرفته و مسئولان باید به دنبال ارائه محصولات پاک در بسترهای مختلف باشند تا طرح های دشمن را نقش بر آب کنند.

ایشان مسأله ی اشتغال را از مسائل مهم و کلیدی در کشور عنوان کرد و افزودند: اگر امروز شاهد مشکلات خانواده و مسائل اخلاقی در کشور هستیم ریشه اش مشکلات اقتصادی و معیشتی است که مسئولان باید نسبت به حل آن تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha