شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی

حوزه/ طلاب باید به سمت عرصه های نوین تبلیغی حرکت کنند، چرا که روحانی باید در تمامی عرصه ها به صورت تخصصی کار کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در مراسم تجلیل از مبلغان طرح آرامش بهاری سال 96 در قم برگزار شد گفت: مبلغان اوقاف و امور خیریه جهاد گران تبلیغی هستند و کاری که دوستان در ایام نوروز انجام دادند، بی نظیر بود که یکی از رویدادهای فرهنگی کشور است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به فضای تبلیغی در حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز دیواری بین مردم و روحانیت ایجاد شده که مسبب آن فضای مجازی است و طرح های فرهنگی مانع این حجاب ها خواهد شد.

وی با اشاره به استفاده اوقاف از مبلغین چند زبانه در مناطق گردشگری همچون تخت جمشید ابراز داشت: بیش از یک و نیم میلیون نفر در بحث پرسش پاسخ با مردم رابطه برقرار شده که  آمار قابل توجهی است، همچنین در موارد گردشگری به زبان های مختلف ارتباط گیری با مردم شد که آثار مثبت خود را در آن مناطق گذاشته است و متخصصان در این زمینه شگفت زده شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین  شرفخانی ضمن بیان وظایف طلاب در عرصه های تبلیغی تصریح کرد: باید احصا آسیب ها از طریق طلاب انحام گیرد، چرا که امروز فرصت های تبلیغی بسیار زیاد شده است و طلاب وظیفه دارند با استقاده از ظرفیت ها و عرصه های مختلف کار تبلیغی کنند

وی در ادامه تصریح کرد: در سال 1396  در ایام نوروز بیش از 3 هزار مبلغ حضور داشتند و همچنین در این ایام بیش از 40میلیون نفر بار زایر، از امامزادگان و بقاع متبرکه بازدید کردند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ما از اول انقلاب تا سال 88 متوسط 200 وقف در سال بود که امروز می بینیم در همین ایام نوروز 190 موقوفه در سامانه ثبت شده است.

وی برگزاری دوره های آموزشی مبلغین را مهم و ضروری خواند و گفت مبلغین اعزامی دوره دیده، با ارایه مطالب مفید در قالب تبلیغ نوین، اثرگزاری خوبی در منطقه های خود گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی تاکید کرد طلاب باید به سمت عرصه های نوین تبلیغی حرکت کنند، چرا که روحانی باید در تمامی عرصه ها به صورت تخصصی کار کند و مهارت های جدید تبلیغی را در عرصه تبلیغ اضافه کنیم تا اثر گزار باشد.

وی گفت: امروزه با توجه به ظرفیت های چند رسانه که با وجود فضای مجازی و سوق مردم به این شیوه تبلیغ اوقاف نیز این شیوه تبلیغی را در امامزادگان برما کرده بود که بیش از یک میلیون نفر در پای تبلیغ چند رسانه نشستند و این خود نشان از اهمیت این ظرفیت است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان تاکید کرد: در این ایام دو میلیون نهصد هزار نفر در امامزادگان و بقاع متبرکه اسکان داده شدند که نزدیک 1200 امام زاده  پذیرای و خدمت رسانی زایران را داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha