دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن موسوی مؤینی - امام جمعه شهرستان محمدیه قزوین

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) آموخت که مسئولان حکومتی باید در برابر مردم، متواضع باشند و مؤدب سخن بگویند و از موضع قدرت و سلطه با مردم حرف نزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی موینی، امروز در مراسم، جشن عید مبعث که در مسجدجامع شهرستان محمدیه استان قزوین برگزار شد، گفت: خداوند پیامبر اسلام(ص) را رحمتی عام برای همه انسان‌ها معرفی کرد و در سوره انبیا آیه 107 بیان فرمود «وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمينَ».

وی با بیان این که رسول اکرم (ص) با مهربانی و عطوفت توانست مردم را بر مدار توحید گرد آورد، افزود: فروتنی،مهربانی، انسانیت و جود و بخشش، در وجود حضرت محمد(ص) ریشه دوانده بود و موجب شدت علاقه و محبت دیگران به حضرت شده بود.

امام جمعه شهرستان محمدیه استان قزوین با بیان این که اگر حقی از کسی پایمال می شد، پیامبر(ص) بسیار خشمگین می شد و در چنین مواردی از هیچ کس و هیچ چیز پروایی نداشت،  تا آن که حق را به صاحبش بازگرداند، خاطرنشان کرد: وقتی به شخص ایشان هم بی احترامی می شد، درصدد انتقام بر نمی آمد و از خطا و بدرفتاری دیگران چشم پوشی کرده و در مقابل آزار و اذیت های آنان عفو و گذشت و بزرگواری ازخود نشان می داد.

وی با بیان این که پیامبر(ص) برای تعلیم حکمت و تزکیه انسانها آمد و سرمشق اقامه قسط و اجرای عدالت شد،  گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) به مسلمانان آموخت که مسئولان حکومتی باید در برابر مردم، متواضع باشند، مؤدب سخن بگویند و از موضع قدرت و سلطه با مردم حرف نزنند.

استاد حوزه علمیه قزوین در پایان سخنان خود با بیان این که حضرت محمد (ص) مظهر تمام نمای کمالات اخلاقی و رفتار اسلامی بود، گفت: خداوند متعال در دورانی که جهل و نادانى سراسر عالم بشریّت را پر کرده بود ، حضرت محمد (ص) را به رسالت مبعوث کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha