دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: مشارکت گسترده و بالای مردم در انتخابات باعث افزایش اقتدار بین المللی ما در جهان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی یکی از مظاهر و پایه های اقتدار کشور و نظام است ،اظهار داشت: تمام قدرت نظام ما نشات می گیرد از این که مردم پشتوانه این نظام هستند و در مسایل حساس و حیاتی مشارکت فعال و جدی دارند.

وی افزود: از ابتدای انقلاب و به خصوص دوران جنگ تحمیلی نیز دیدیم که وقتی مردم به فرمان امام راحل به میدان آمدند ،اوضاع سامان یافت و به خواست الهی کشور ما از این آزمون سخت و طولانی، سربلند بیرون آمد.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: قطعاً امروز هم که کشور با مشکلاتی روبروست، در سایه وحدت مردم و حضور آن ها در صحنه این مشکلات قابل حل است کما این که انتخابات نیز یکی از آن مظاهری است که مردم می توانند سرنوشت خود را تعیین کنند.

وی با اشاره به این که مشارکت بالای ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری بازتاب بسیار خوبی در جهان دارد، گفت: بی شک به این خاطر متغیرات در سطح جهانی به سود ما عوض می شود و اقتدار نظام اسلامی در دنیای امروز افزون می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی بیان داشت: از آن سو وقتی مشارکت کم باشد در این صورت این متغیر طوری شکل می گیرد که این نظام گویا پشتوانه مردمی قوی ندارد و لذا نشانه های ضعف آن به دنیا مخابره می شود و به همین خاطر است که مقام معظم رهبری این همه به حضور مردم در انتخابات به عنوان پشتوانه نظام مردم سالار دینی تاکید دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha