یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ثبت و توسعه مراکز حفظ قرآن مجید در مالزی

حوزه/ دولت مالزی از مراکز حفظ قرآن خواسته به صورت رسمی ثبت نام کنند و اعلام کرد که تا ۳۰ سال آینده ۱۲۵ هزار مرکز حفظ قرآن جدید راه اندازی خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از astroawani، دولت مالزی قصد به ثبت رساندن مراکز حفظ قرآن را داشته و تا 30 سال آینده 125 هزار مرکز حفظ قرآن جدید در مالزی راه اندازی خواهد شد.

احمد زاهد حمیدی، معاون نخست وزیر مالزی گفت: مراکز حفظ قرآن و مطالعات اسلامی با نام «تحفیظ» بایستی به خاطر رفاه دانش آموزان به ثبت برسند.

* به ثبت رساندن مراکز حفظ قرآن منجر به کنترل و مدیریت دولتی نمی‌شود

معاون نخست وزیر مالزی در سخنرانی خود که در اجتماع 30 هزار حافظ قرآن که توسط فدراسیون انجمن‌های ملی موسسات تحفیظ قرآن «پینتا» در مسجد ولایت پرسکوتوان برگزار شده بود، گفت: به ثبت رساندن این مراکز منجر به کنترل و مدیریت دولتی نمی‌شود، بلکه تضمین می‌کند که آن‌ها کمک‌های ضروری را برای اداره مراکز از دولت دریافت کنند. مهم نیست که این مدارس بزرگ، متوسط یا کوچک باشند، من تمامی موسسات حفظ قرآن را به ثبت نام دولتی تشویق می‌کنم. ما هدفمان از این کار رسیدگی به رفاه دانش آموزان است.

احمد زاهد در ادامه سخنانش گفت: دولت متعهد شده که به توسعه مراکز حفظ قرآن کمک کند تا دانش آموزانی آشنا به قرآن و مطالعات اسلامی پرورش دهد. دولت همچنین قصد دارد تا 30 ساله آینده 125 هزار مرکز حفظ قرآن در مالزی تاسیس کند.

* تشنه اقتصاددان، سیاستمدار و حتی نخست وزیر حافظ قرآن هستیم

وی افزود: کشور مالزی تشنه حافظانی است که در عین حال اقتصاددان، سیاستمدار، وزیر و شاید حتی نخست وزیر باشند و بتوانند نماینده مسلمانان و کشور مالزی و اسلام در صحنه جهانی باشند.

از دیگر شخصیت‌های حاضر در این مجلس، عبدالله احمد بداوی نخست وزیر سابق مالزی، دکتر اسیراف وجدی دوسکی معاون نخست وزیر و محمد زاهد محمود ریاست پینتا بودند.

در پایان این مراسم نماز مغرب و عشاء با حضور حافظان قرآن از 650 مدرسه مذهبی در سرتاسر مالزی برگزار گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha