یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 416158
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
معاونان تبلیغ مدارس  حوزه علمیه قم

حوزه/ با هدف هم اندیشی، ارائه نظرات و گزارش عملکرد سالانه، ۶۰ نفر از معاونین تبلیغ مدارس علمیه حوزه علمیه قم با حضور در مرکز مدیریت با آیت الله اعرافی دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مسئول فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در این دیدار در سخنانی اظهارداشت: معاونان تبلیغ تا کنون توانسته اند فعالیت های خوبی در مدارس علمیه انجام دهند، ولی نباید به این امر بسنده کرد و به وضع موجود قانع بود.

حجت الاسلام معصومی، یکی از مهمترین برنامه ها این معاونت را جهادی بودن فعالیت ها دانست و خواستار توجه بیشتر معاونت ها به بحث تبلیغ شد.

وی با بیان اینکه 15 مدرسه علمیه خابگاهی و80 مدرسه علمیه تحث پوشش معاونت تبلیغ می باشد افزود: جایگاه معاونت تبلیغ مانند تهذیب است ولازم است برنامه های این معاونت مانند سایر معاونت ها جدی گرفته شود و در مدار س علمیه اجرا شود.

مسئول فرهنگی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علیمه استان قم با بیان اینکه هم اکنون 60 معاونت تبلیغ در مدارس فعال است، عنوان کرد: مهمترین رسالت معاونت تبلیغ مدارس عملیه آموزش سماوات و بینات، پذیرش و تشکیل طلاب برای تبلیغ، پی گیری برای برگزاری مراسم مذهبی، برگزاری مسابقات، برگزاری طرح شهید مطهری و طرح بدو تبلیغ در سطوح عالی است.

وی بیان داشت: یکی از مسائلی که لازم است مبلغین و معاونت به آن توجه کند، تبلیغ در آرمستان است، این مسئله لازم است در بین مبلغین جدی گرفته شود.

حجت الاسلام معصومی گفت: این معاونت از چند اداره از جمله رسانه، اعزام، فِرق و ادیان و مدارس امین و اداره فرهنگی تشکیل شده است.

مسئول فرهنگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان قم، در توضیح طرح تجلی اندیشه (مطالعه آثار شهید مطهری) در مدارس علمیه، گفت: این طرح از 15 سال پیش پس از جرح و تعدیل های فراوان در حوزه های علمیه راه اندازی شد. در این طرح 70 اثر، از آثار گرانبار شهید مطهری، طی 6 سال توسط طلاب مدارس و طی 4 سال توسط طلاب سطوح عالی مطالعه شده و پس از آزمون، گواهی 800 ساعت مطالعه کتب شهید مطهری دریافت می کنند.

حجت الاسلام معصومی در لزوم تاثیر تبلیغی مدارس گفت: وضعیت مدارس در سالهای گذشته اینگونه بوده است که در محله تاثیرگذار بودند؛ پاسخ به مسائل شرعی داشتند؛ برای مساجد اطراف امام جماعت تامین می کردند. و امروز باید معاونین تبلیغ مدارس در این زمینه ها بیشترفعال باشند.

انتهای پیام 313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha