چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام فرازی نیا

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی با تاکید بر این که اساتید باید مربی باشند و خود را به تربیت درست شاگردان مکلّف بدانند، گفت: محدود کردن فراگیری مسائل اخلاقی به کلاس های اخلاق کافی نیست و در برگزاری این کلاس ها باید انسجام و برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا به نتیجه دلخواه برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی نیا در اولین نشست اساتید اخلاق حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: اساتید باید مربی باشند و خود را به تربیت درست شاگردان مکلّف بدانند؛ به نظر بنده سیره رهبر معظم انقلاب در تدریس که قبل از درس دقایقی را به تذکرات اخلاقی اختصاص می دهند، باید در حوزه های علمیه فراگیر شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش مسئولین حوزه علمیه خراسان برای برگزاری جلسات اخلاق مستمر در مدارس علمیه، یادآور شد: محدود کردن فراگیری مسائل اخلاقی به کلاس های اخلاق کافی نیست و در برگزاری این کلاس ها نیز باید انسجام و برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد تا به نتیجه دلخواه برسیم.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی، فضاسازی محیطی و تکرار مناسب و با برنامه را دو راهکار برای تثبیت مسائل اخلاقی در حوزه علمیه و جامعه معرفی کرد و گفت: وجود تصاویری از تمثال علما، بزرگان و شهدا و تذکرات اخلاقی ایشان در مدارس علمیه در فضاسازی برای تثبیت حضور طلبه در فضای مسائل اخلاقی و یادآوری آن ها بسیار اثرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین فرازی نیا با بیان این که اساتید اخلاق برجسته و الگوهای عملی مکتب تشیع باید به طلاب جوان معرفی شوند، ابراز کرد: مديران مدارس بايد  در این زمینه برنامه ريزي كنند و مسئولين بلند پايه حوزه را دراين راستا ياري نمايند  چون  طلاب جوان بسیاری از اساتید اخلاق برجسته حوزه علمیه خراسان را نمی شناسند، بنابراین باید خلأ موجود با یک برنامه ریزی دقیق رفع شود.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی افزود: یکی از برنامه های ضروری طلاب در گذشته ای نه چندان دور، حضور در کلاس های اخلاق اساتید مطرح و هم چنین شرکت در مراسم تشییع و بزرگداشت علما و شهدا بود که باعث می شد این شخصیت ها شناخته شده و سیره آن ها مورد توجه طلاب قرار گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: ما باید به همان اندازه که در مورد مسائل اخلاقی طلاب جوان دغدغه به حق و به جا داریم، در مورد اساتید، مدیران و مسئولین مدارس نیز دغدغه داشته باشیم تا طلاب این افراد را تجسّم مسائل اخلاقی ببینند و بدانند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha