شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: مساجد باید به دور از مسایل قومیتی اداره شوند و این مسأله اشتباه است که فلان مسجد را به فلان قوم منتسب می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی، ظهر امروز در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی ایرانی اسلامی، در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند همدان(ره)، گفت: مساله نظم در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در بین مسلمین نهادینه شود.

وی افزود: در جوامع غربی مسأله نظم طوری فرهنگ سازی شده که جزء اصول زندگی آنها است، در حالی که دین مبین اسلام به مساله نظم تاکید فراوانی دارد و باید نظم به صورت کلان در کشور فرهنگ سازی شود.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت نظافت و نظم در مساجد، اظهار داشت: مساجد که خانه خدا و مظهر دین هستند، باید از نظم حد اکثری برخوردار باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: مساله نظم و نظافت غیر از تجمل و هزینه های گزاف است، مسجد محل عبادت و جای ارتباط با خداوند متعال است و نباید مظاهر دنیوی سبب فراموشی این امر شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی افزود: مسلمین نباید مساجد را مایه فخر فروشی خود کنند، در حال حاضر مشکلی که در بین مسلمانان به خصوص در کشور های عربی وجود دارد این است که مساجد را تبدیل به مکان هایی تجملاتی کرده اند.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: مساجد باید به دور از مسایل قومیتی اداره شوند و این مسأله اشتباه است که فلان مسجد را به فلان قوم منتسب می کنند.

وی در پایان تصریح کرد: تبعیض نژاد مساله بی پایه ای است که در حال حاضر گریبان گیر جوامع غربی شده است. پیامبر اکرم(ص) از صدر اسلام با این مساله در مقابله با عرب جاهلی مقابله کرد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha