یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علی بخشی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مصطفی خمینی(ره) تاکستان گفت: نظم و انضباط از عوامل موفقيت انسانهاست وامام خمینی(ره) در اين رابطه حتی از دقيقه ها و ثانيه ها حسن استفاده را می كردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی در جمع طلاب جدید دوره اختبار و تثبیت به ضرورت موضوع نظم در دروس و کارهای شخصی اشاره کرد و گفت: يكی از ويژگی های مفید حضرت امام خميني(ره) آن بود که ايشان تمام امور را روی نظم انجام می دادند؛ به این معنا که اوقاتی مثل نماز برای نماز و فعالیت هایی همانند زیارت برای همان کار اختصاص داده شده بود و ما نیز باید این بزرگان را الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود: در اهميت و ضرورت اين امر اساسی همين بس كه حضرت علی (ع) می فرمايد: حسن و حسين و همه فرزندانم و خانواده ام و هر كس را كه اين نوشته من به او برسد، به پرهيزگاری و نظم در كارها سفارش می كنم که اینها نشان دهنده این است که نظم یکی از آموزه های دینی می باشد که باید به دقت به آن توجه اساسی شود.

حجت الاسلام علی بخشی ادامه داد: انسان منضبط و منظم در زندگی زودتر به هدف خود می رسد و از نشاط و تحرک بیشتری برخوردار است و در زندگی برنامه ریزی بهتری خواهد داشت و پیشرفت کار خود را بهتر احساس می کند و آینده نگر و دوراندیش است و خود با داشتن چنین شخصیتی می تواند الگو و بهترین نمونه برای دیگران باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: کسی که منضبط باشد کارهایش را به گونه ای انجام می دهد که استوار و پایدار باشد و از سستی و سهل انگاری در کارهایش بیزار و دوری می جوید.

مدیر مدرسه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان بیان داشت: انسان هر کاری را در زمان معین باید انجام دهد و فرصت های نیک را باید غنیمت شمرد و فرصت ها مانند باد می گذرد؛ چراکه استفاده بهینه از فرصت ها خود لازمه نظم و انضباط آدمی می باشد.

وی اظهار کرد: از کارهای بیهوده باید دوری جست و از نعمت عمر و وقت خود به شایستگی استفاده کرد تا دچار حسرت و پشیمانی نشویم و اوقات خود را طوری تنظیم کنیم که به همه امور در زندگی رسیدگی شود و از تمام وقت خود بهره بجوییم .

وی افزود: وقتی به زندگی ائمه می نگریم می بینیم بخشی از زندگی شان به امور مردم، قسمتی به تامین معاش و کار و تلاش، ساعت هایی به تلاوت آیات قرآن، بخشی به تعلیم و تربیت و کمی به استراحت و بخشی به ذکر خدا و عبادت می گذشته است و حتی هر گاه به دستور طاغوت زمان به زندان می افتادند در زندان هم هرگز وقتشان تباه نمی شد؛ به عبادت و راز و نیاز با پروردگار می پرداختند.

حجت الاسلام علی بخشی بیان داشت: نظم و انضباط در تمامی مراحل زندگی انسان لازم می باشد و انسانی موفق خواهد بود که این دو را لازم و ملزوم زندگی فردی و اجتماعی خود بداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha