شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قطع آب روستاهای فلسطین

حوزه/ ساکنان ۱۳ منطقه فلسطینی در جنوب نابلس در شمال کرانه باختری از آغاز ماه جاری میلادی از کمبود آب رنج می برند و مشکلات آنها با بالا رفتن حرارت هوا و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ساکنان 13 منطقه فلسطینی در جنوب نابلس در شمال کرانه باختری از آغاز ماه جاری میلادی از کمبود آب رنج می برند. آب این مناطق توسط شرکت اسرائیلی میکروت تامین می شود.

غسان دغلس مسئول پرونده شهرک ها در شمال کرانه باختری می گوید مسئولان اسرائیلی اشغالگر ادعا می کنند که خط لوله منطقه یهودی نشین مجدولیم توسط فلسطینیان تخریب شده و ما برای انتقام گرفتن از فلسطینیان جلوی خط آب مناطق فلسطینی را گرفته ایم و آب این مناطق همچنان قطع است.

دغلس افزود: این 13 منطقه فلسطینی حدود 50 هزار نفر جمعیت دارند و شرایط بسیار بدی را به خاطر بی آبی پشت سر می گذارند و ما در حال گفتگو برای حل مشکل آنها و باز گرداندن آب به لوله ها هستیم.

عبدالعظیم وادی عضو شهرداری قصرة یکی از روستاهای بی آب نیز می گوید: مردم آبی برای آشامیدن و مصرف خانگی ندارند و مشکلات و رنج آنها با بالا رفتن حرارت هوا و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

اما آب مناطق فلسطینی نشین در حالی قطع شده است که آمارها نشان می دهد میزان مصرف آب هر شهرک نشین اسرائیلی 2.5 برابر یک فلسطینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha