چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
رژیم صهیونیستی منطقه ماهیگیری در نوار غزه را کوچکتر می‌کند

حوزه/یک مقام فلسطینی از کاهش منطقه ماهیگیری برای ماهیگیران فلسطینی در ساحل نوار غزه از ۹ مایل دریایی به ۶ مایل دریایی خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از middleeastmonitor، رژیم صهیونیستی قصد دارد منطقه ماهیگیری فلسطینیان در نوار غزه را کوچکتر سازد.

رئیس اتحادیه ماهیگیران فلسطینی روز گذشته اعلام کرد، مقامات اسرائیل تصمیم گرفته‌اند منطقه ماهیگیری فلسطینیان در نوار غزه را از 9 مایل دریایی به 6 مایل دریایی کاهش دهند.

نزار آیش رئیس این اتحادیه در این باره به خبرگزاری‌های محلی فلسطین گفت: این تصمیم شامل منطقه ماهیگیری از قسمت‌های مرکزی و جنوبی ساحل محاصره شده شمالی است. او خاطر نشان کرد که این پیام توسط وزارت کشاورزی رژیم صهیونیستی تایید شده است.

در ماه می 2017، اسرائیل اعلام کرده بود که این منطقه را  موقتا از 6 مایل دریایی به 9 مایل دریایی گسترش می‌دهد با این حال تیراندازی به سوی قایق‌های فلسطینیان بی‌وقفه ادامه داشت .

آیش در ادامه افزود: با وجود اینکه اسرائیل وانمود کرد که 2 ماه این منطقه را آزاد ساخته اما ماهیگیران فلسطینی از این اقدام سودی نبردند، زیرا دائما به آن‌ها از سوی نظامیان اسرائیلی تیراندازی می‌شد یا توسط ناوهای اسرائیلی بازداشت می‌شدند.

این درحالی است که نظامیان اسرائیل دائما به ماهیگیران فلسطینی در نوار غزه، حتی زمانی که در داخل محدوده ماهیگیری تعیین شده توسط اسرائیل فعالیت می‌کنند نیز تیراندازی می‌کنند.

این مقام فلسطینی از اسرائیلی‌ها خواسته بود به توافق نامه اسلو پایبند بوده و منطقه ماهیگیری غزه را مجددا از 6 مایل دریایی به 20 مایل دریایی گسترش دهند. بر اساس توافقنامه اسلو، که در سال 1993 با تل آویو امضا شد، فلسطینی‌ها مجاز به انجام ماهیگیری در منطقه ماهیگیری 20 مایل دریایی هستند اما اسرائیل به این توافقنامه پایبند نیست.

فلسطینیان با درخواست از جامعه بین المللی خواهان پایان دادن به ظلم و سرکوب رژیم صهیونیستی علیه ماهیگیران فلسطینی در نوار غزه هستند.

هم اکنون 4 هزار ماهیگیر فلسطینی در ساحل غزه از طریق گرفتن ماهی گذران زندگی می‌کنند و غذای بیش از 500 هزار نفر از مردم در نوار غزه را تامین می‌کنند. هم اکنون 2 میلیون فلسطینی در نوار غزه از سال 2007 تاکنون در محاصره اسرائیل به سر می‌برند، از تمامی امکانات اولیه زندگی از جمله غذا، سوخت، دارو و مصالح ساختمانی محروم هستند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha