سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
شهید بهشتی

حوزه/ نماینده عالی دولت در استان قم گفت: شهید بهشتی را از نوادر روزگار و الگوی صداقت، صراحت و اخلاق اسلامی توصیف کرد و خواستار ادامه راه این شهید بزرگوار شد.

سیدمهدی صادقی در سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و 72تن از یاران امام خمینی(ره) در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و روز قوه قضائیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت این روز اظهارداشت: شهید آیت الله بهشتی بزرگ مرد تاریخ علم کشور بود که توانست با خدمات و تلاش هایی که داشت برگ زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی ایران رقم بزند.

استاندار قم افزود: واقعه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ و در پی آن شهادت شخصیت اندیشمند و شخصیت ارزشمند و انقلابی، دکتر بهشتی و جمعی از یاران صدیق انقلاب از روزهای فراموش نشدنی و داغ های جبران ناپذیری است که دشمنان این ملت و مخالفان عزت و سربلندی ایران در دل های علاقه مندان به این نظام مردمی به جا گذاشتند.

رئیس شورای اداری استان ادامه داد: با وجود گذشت سی و شش سال از این حادثه تاسف بار، هنوز عمق این فاجعه و حسرت از دست دادن عزیزانی که دل در گرو دین و میهن داشتند، در اذهان آحاد ملت پابرجاست و افسوس می خوریم در برهه حساسی که همه ما به فکر تبیین انقلاب مردمی «گل در برابر گلوله» و تثبیت نظام اسلامی برخاسته از آن بودیم، سرمایه های ارزشمندی را قربانی تفکر شوم ترور یافتیم.

مهندس صادقی با بیان اینکه شهید والا مقام دکتر بهشتی که به تعبیر امام راحل، «یک ملت بود برای ملت ما»، بیان داشت: ایشان عصاره ای از فضایل و خصلت های نیکوی انسانی را در ضمیر خود داشت، شخصیتی فاضل و دانشمند، اخلاق مدار و باتقوا، مردمی و انقلابی که به درستی فرزند زمان خویشتن بود و با جهد و ممارست در هر دو عرصه حوزه و دانشگاه به قله های معنویت، عقلانیت، آگاهی و دانش دست یافته بود.

وی افزود: صداقت، صراحت و صلابت آیت الله دکتر بهشتی، از او کوهی استوار و دژی تسخیرناپذیر ساخته بود بطوریکه در روزهای نخست پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تبحّر و تسلط کم نظیری به بیان دیدگاه های خود پرداخت و در مناظرات گوناگونی که با نحله های مختلف فکری و منتقدان نظام جمهوری اسلامی داشت با استدلال، بیان نیکو و اخلاق حسنه، مواضع حق مدارانه را بیان می کرد.

رئیس شورای تامین استان قم ادامه داد: ایشان به واسطه احاطه بر اصول فقهی و تسلط بر علم حقوق برای دستگاه قضایی ایده های ناب و افکار ارزشمندی به وجود آورد و از سوی دیگر نقش تاثیرگذاری در تدوین قانون اساسی و سپس دفاع از آن در مجلس خبرگان قانون اساسی داشت.

استاندار قم اظهارداشت: شهید بهشتی مرد بحران ها بود و اگر در ترور سال ۶۰ شهید نمی شد، در بحران های بعد از انقلاب نقش آفرینی می کرد. اما منافقان کوردل، خشم و کینه خود از یاران امام و مردان صدیق انقلاب از بهشتی و بهشتی ها گرفتند و ما را از سرمایه هایی محروم کردند که کمتر جایگزینی داشتند.

مهندس صادقی افزود: شکی نیست که امروز بزرگان ما، قضات و خدمتگزاران دستگاه قضا و قضاوت منش و الگوی رفتاری شهید بهشتی را مدنظر داشته و راه او را دنبال می کنند چرا که این مهم در جهت اطمینان بخشی و اعتماد مردم به نظام علی الخصوص نظام عدالتی که محور صحبت ما است با عملشان و دقت و رسیدگی به وضع اقشار آسیب دیده و احقاق حقوق آنان مشهود خواهد بود.

استاندار قم در بخش دیگری از این گفت وگو به رابطه مستقیم قوه قضائیه و امنیت اشاره کرد و گفت: شاکله و شاخص اصلی امنیت در ابعاد مختلف جامعه عدالت محوری است، موازین شرعی و قانونی اگر به درستی در جامعه عمل و پیاده سازی شود، تردیدی نیست که امنیت به معنای واقعی برقرار می گردد و به دنبال آن زیرساخت های هر عمل و اقدامی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، اخلاقی شکل می گیرد.

نماینده عالی دولت در استان قم در پایان به نکته ای از منوّیات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند، انقلاب اسلامی ادامه دارد و وظیفه ماست که روزهای سخت انقلاب را با زبان قابل درک برای نسل امروز و فردا شرح دهیم تا قدر نظام و ارزش های انقلاب را بدانند و مسیر پیشرفت و توسعه کشور را گم نکنند.

وی ادامه داد: وظیفه ماست که از سرمایه های نظام، یعنی رهبری، دولت مردمی، امنیت ملی و انسجام و وحدت ایرانیان مراقبت کنیم تا درخت تنومند انقلاب اسلامی که با خون هزاران شهید از بهشتی و مفتح و باهنر، همت و باکری، شهدای ترور و دفاع مقدس، تا شهدای هسته ای و شهدای مدافع حرم آبیاری می شود، همچنان سایه گستر و ثمر بخش باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha