سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
سید عمار حکیم

حوزه/ رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به پیروزی بر داعش و ایجاد نیروی بزرگ نظامی از طریق ارتش و بسیج مردمی این کشور، گفت: در این جنگ، دوستان خودمان از جمله ایران را پیدا کردیم که همواره کنار ما بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید عمار حکیم، ظهر امروز در نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در سالن صبا، ابراز کرد: مردم عراق توانستند ظرفیت خود را عملی کنند و همان طور که خداوند می‌فرماید اگر سختی پیش بیاید، خیر است، در این جنگ دوستان خود از جمله ایران را پیدا کردیم که همواره کنار ما بودند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان این که با توجه به شرایط امروز عراق و پیروزی های جبهه های مقاومت باید در جوار امام هشتم از ایشان بخواهیم این رویداد و تحولات را به نفع جهان اسلام سوق بدهند و برای مقابله با نیروهای تروریستی و صهیونیستم استعانت بجوییم، ادامه داد: امروز داعش نماد تجاوز به حقوق بشریت بوده و ما در عراق تلاش کردیم تا آن را که تهدید و چالش محسوب می شد به فرصت تبدیل کنیم و با بهره گیری از این امر وحدت عملی در اقشار مردمی ایجاد کرده و توانستیم بر نیروهای داعش پیروز شده و نیروی عظیم نظامی را نابود کنیم.

رئیس ائتلاف ملی عراق با بیان این که امروز ملت عراق توانستند ظرفیت خود را به امکانات عملی تبدیل کنند و در جنگ با ترورریسم دوستان را یافتیم، بیان کرد: پیروزی موصل موفقیتی برای همه گروه‌های عراقی است؛ البته ما هنوز با داعش درگیری داریم و طرح جامع این است که با قدرت با این گروه تروریستی مقابله کنیم. 

وی با اشاره به انتخاب مشهد الرضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی و برگزاری اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در این شهر، اظهار کرد: امام رضا(ع) در کنار مدیریت شایسته وقفیات امام کاظم(ع) چالش های خارجی را به خوبی مدیریت کرده و ولایت عهدی را برای تحقق رسالت ناب محمدی می پذیرند تا شرایط به ارث مانده از زمان پدر را به بهترین شکل خود مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام حکیم از مولفه‌های دیگر تمدن و امت اسلامی را دارا بودن مولفه‌های مهم زیرساختی و ویژگی‌هایی دانست که در قرآن به آن اشاره شده است و بر همین اساس، تصریح کرد: ویژگی دیگر تمدن اسلامی، اقتدار آن و دولتی است که به‌ دنبال ایجاد یک سازمان به ‌عنوان یک نهاد داخلی باشد و باید این ویژگی‌ها را محقق کند.
وی با تاکید بر اینکه رسانه اسلامی به ارزش‌ها متعهد است و باید همواره به دنبال ایجاد وحدت میان امت باشد و به دنبال تفرقه‌افکنی نباشد، خاطر نشان کرد: وحدت یک شعار و رویا نیست بلکه یک راه عملی برای همه مسلمانان است. وقتی از رسانه و وحدت صحبت می‌کنیم، هدف این است که می‌خواهیم میان مذاهب اسلامی یک وحدت عملی ایجاد کنیم.

رئیس ائتلاف ملی عراق با بیان این که در مورد وحدت می خواهیم آنچه را که اسلام بیان می کند تحقق بخشیده و میان مذاهب اسلامی به طور عملی ایجاد شود، ابراز کرد: وقتی از اعلام وحدت و رسانه وحدت بخش سخن می گوییم منظور این است که این رسانه به دنبال وحدت می باشد. 

حجت الاسلام حکیم سید حسن نصر الله را یکی از سمبل و الگوهای وحدت بخش جهان اسلام به شمار آورد و گفت: منظورمان از رسانه متحد این است که به دنبال ایجاد مسائل ساختگی نیستند بلکه به دنبال مطرح کردن حقایق برای امت اسلام هستند.

وی با بیان این که باید تبلیغ رسانه در مسئله مهم جهان اسلام یعنی فلسطین یکی از اولویت های امروز باشد، یادآور شد: امت اسلام هرگز به دنبال تفرقه افکنی نیست و یکی از اولویت های رسانه و تبلیغات اسلامی همین مقابله رسانه ای با گروه های تکفیری همچون داعش می باشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر اینکه رسانه نباید تحت تاثیر اخبار رسانه های معاند قرار گیرد، با بیان این که می بایست با آگاهی و روشنگری راهی که برگزیدیم را ادامه دهیم و سخن شیوا و رسایی را انتقال دهیم، ادامه داد: همانطور که حضرت موسی اعتراف می کند که برادرش از نظر شیوایی سخن بهتر از خود او سخن می گوید، با توجه داشت که امروز نیز رسا و شیوا بودن پیام در رسانه ها، بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام حکیم خطاب به فعالان رسانه ای جهان اسلام با بیان این که تلاش خود را در راستای نشاندن حقایق با وسائل روشنی بخش به کار گیرند، گفت: از آنجا که خداوند چگونه فرمان می دهد باید در تحقق اهداف خود ثابت قدم باشید، می بایست خودمان را در زمینه اقتصادی تقویت کرده و از نظر فکری و اندیشه ای خودسازی داشته باشیم.

رئیس ائتلاف ملی عراق با بیان این که باید به دنبال همگرایی و وحدت میان مذاهب اسلامی باشید و مخاطب رسانه ای خود را همدرد و هم عقیده بدانید، تاکید کرد: تاثیر مثبت رسانه مد نظرتان باشد و در چنین فضایی می بایست شفاف سخن بگویید و از هرگونه هیاهوی تبلیغاتی دشمنان فاصله بگیرید.

وی با بیان این که هرگز مزدوران نمی توانند کوچکترین خدشه ای به پروژه های ما وارد کنند، تصریح کرد: باید در رابطه با تبلیغات اسلامی نیروهای خود را بسیج کنیم که به طور مثال مسئله مناسک حج از نشانه های مهم بسیج نیروها در چارچوب امت اسلامی است.

حجت الاسلام حکیم با بیان این که رسالت امروز ما احیای اسلام ناب محمدی است، افزود: هرگز رسانه متحد به دنبال دشمن سازی نیست و باید تلاش کرد مخاطبین بیشتری جذب کرد.

گفتنی است، نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی امروز با حضور شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، مسئولان استانی، مهمانان خارجی و فعالان رسانه ای جهان اسلام و خبرنگاران این رسانه ها در محل سالن همایش های «صبا»ی صدا و سیمای خراسان رضوی کار خود را آغاز کرد. در این اجلاس نشست ها و جشنواره های مختلفی درنظر گرفته شده تا نسبت به تعامل بیشتر رسانه های اسلامی تبادل نظر شود.
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha