پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام صفر فلاحی

حوزه/ مکتب اسلام برای شاد کردن واقعی افراد دستورالعمل‌های مشخصی تعیین کرده است که این دستورات باید در سطح جامعه اجرایی شود و دهه کرامت نیز فرصت مناسبی برای پر کردن خلاهای موجود در این عرصه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی شب گذشته در نشست هم‌اندیشی سخنرانان حرم کریمه اهل بیت(ع) که در سالن محراب برگزار شد، با بیان اینکه آستان مقدس در طول سال برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: سخنرانان برجسته کشوری و استانی در این مراسمات نقش‌آفرین هستند.

وی از انعکاس برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها در بسترهای مختلف رسانه‌ای یاد کرد و افزود: برای دهه کرامت نیز برنامه‌ریزی‌های مطلوبی انجام شده است تا بتوانیم این دهه را به شیوه مطلوبی گرامی‌داشته و شخصیت‌های برجسته این ایام را به مردم معرفی کنیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه دهه کرامت فرصتی برای انتقال معارف قرآن و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: فعالیت‌های مردمی در دهه کرامت رونق داده می‌شود تا مشارکت مردم در امور مختلف که با شادی اهل بیت(ع) مرتبط است، افزایش یابد و در این راستا نشست‌های مختلفی را با حضور مسؤولان استانی برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال در دهه کرامت برنامه‌های متفاوتی را دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: این برنامه‌ها با جریان‌سازی علمای دینی می‌تواند به برترین شیوه اجرایی شود؛ در دهه کرامت به دنبال جریان‌سازی مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی و افزایش انگیزه افراد متدین برای ایجاد شادی در میان اقشار مختلف جامعه هستیم.

حجت‌الاسلام فلاحی از انتخاب شعار «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» برای دهه کرامت امسال یاد کرد و گفت: طرحی را با عنوان «نذر شادی» در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا مردم در قالب این طرح مشکلات برخی از افراد نیازمند را رفع کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در نقاط مختلف ایران تا کنون نتوانسته اند  به شهرهای زیارتی کشور سفر کنند، اظهار کرد: مکتب اسلام برای شاد کردن واقعی افراد دستورالعمل‌های مشخصی تعیین کرده است که این دستورات باید در سطح جامعه اجرایی شود و دهه کرامت نیز فرصت مناسبی برای پر کردن خلاهای موجود در این عرصه است.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از نقش رسانه‌های شنیداری و دیداری در ترویج آموزه‌های دینی یاد کرد و گفت: امسال در پنج روز نخست دهه کرامت شاهد حضور رسانه‌های مختلف در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها خواهیم بود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha