جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
فیلم سینمایی ویلایی ها

حوزه/ پس از اکران اختصاصی "ویلایی‌ها"، نشست نقد و بررسی این فیلم سینمایی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این نشست، منیره قیدی، کارگردان فیلم با بیان این که برای ساخت چنین اثری حدود ده سال سختی کشیدم، اظهار داشت: البته من این سختی ها و مرارت ها را فراموش کرده ام و ساخت چنین آثاری را به منزله قدردانی از رشادت و ایثارگری زنانی می دانم که قهرمانانه برای این سرزمین ایستادند و سختی ها و دشواری های جنگ تحمیلی را به جان خریدند.

وی با بیان این که برای اکران این فیلم آن طور که انتظار می رفت، حمایت نشدیم، گفت: باید این گونه آثار مورد حمایت بیشتر مسئولان واقع شوند تا فیلمسازان با علاقه و اشتیاق بیشتری به این کار مبادرت ورزند.

سعید ملکان، تهیه ‌کننده ویلایی ها نیز با اشاره به این که ساخت چنین آثاری نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است، گفت: ما در این فیلم به همان شهرک واقعی رفتیم که داستان در آن جا می گذشت و سعی کردیم همان جغرافیای قصه با همان جزییات را نمایش دهیم که فکر می کنم در این خصوص موفق بوده ایم.

وی همچنین پیشنهادی هم داشت و آن هم این که دست نوشته‌های شهدا در این قصه خوانده شود تا مخاطبان متوجه شوند که عین همین لحظات رقم خورده است و افزود: اساساً این موقعیت، بازسازی همان لحظات واقعی است و لذا تخیلی ساخته نشده است.

گفتنی است: فیلم ویلایی‌ها برنده جوایز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای ثریا قاسمی، برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه رایانه ای از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای محمد قاسمی و نیز برنده جایزه بهترین فیلم اول از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر می باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha