یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام دکتر عبد الله علی بخشی

حوزه/ عضو شورای راهبردی مقابله با تهدید های رسانه ای گفت: تکفیری ها تمرکز خاصی بر آموزش توحید روی مخاطبان خود دارند و به مخاطبان خود، آموزش مبارزه با کفر و شرک و تبیین مصادیق آن را می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام عبدالله علی بخشی، عضو شورای راهبردی مقابله با تهدیدات رسانه ای، ظهر امروز  در کارگاه آموزشی جریان شناسی گروه های وهابی و تکفیری، در سالن ابن سینای شهر همدان، گفت: تکفیری ها و وهابیت در سراسر جهان مشغول به تبلیغ و فعالیت هستند، لذا مقابله با این جریان همانند تقویت بنیه نظامی دارای اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به حملات تکفیری ها به حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زمانی که تکفیری ها به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل حمله کردند، با درایت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی این حملات نقش بر آب شد و مساله وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمى" را به ما یاد آوری شد.

عضو شورای راهبردی مقابله با تهدید های رسانه ای با اشاره به ویژگی های فکری و اعتقادی گروه های تکفیری، اظهار داشت: تکفیری ها تمرکز خاصی روی آموزش توحید و انواع توحید روی مخاطبان خود دارند و به مخاطبان آموزش مبارزه با کفر و شرک و تبیین مصادیق آن را می دهند!!

وی در ادامه افزود: گروه های تکفیری چند دسته از افراد را تکفیر می کنند، نخست حاکمان حکومت های اسلامی و معتقد هستند که آنها احکام الهی را اجرا نمی کنند، دوم کسانی که از این دولت ها حمایت می کنند، سوم طاغوت ها و چهارم هرکسی که این سه دسته را کافر نداند، خود او نیز کافر است.

حجت الاسلام بخشی ادامه داد: جریان های تکفیری غالبا اهل تصوف، دراویش، اخوانی ها، القاعده، مکتب تشیع و اهل سنت را کافر می دانند و برای این مساله، خوب بر روی مخاطبان خود تبلیغ می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقطه انحراف جریان های تکفیری، خاطرنشان کرد: ما هم بر این عقیده هستیم که اسلام بدون کار جهادی معنا ندارد، ولی آنچه که جریان های تکفیری به دنبالش هستند، مقابله با مردم بی گناه و جهاد در برابر اسلام است.

وی در ادامه افزود: انفجار مسجد ها، عملیات انتحاری و ایجاد رعب و وحست در بین مردم را از اسلام می دانند و قایل هستند که اگر فردی بی گناه کشته شود سعادتمند شده  و به بهشت برین می رود و گناهکاران به سزای اعمالشان می رسند.

عضو شورای راهبردی مقابله با تهدیدات رسانه ای در پایان بیان داشت: آنها با مردمی کردن فعالیت های خود تاکنون توانستند به هدف باطل خود برسند و عده ای برای این هدف، از نقاط دور جهان هجرت کرده اند و در این زمینه نیز شیعیان باید با حرکت مردمی، مقابل آنها بایستند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha