شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سطح ۳ خواهران

حوزه/ مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از راه‌اندازی سطح ۳ حوزه علمیه خواهران این استان از سال تحصیلی جدید خبر داد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: سطح 3 حوزه علمیه خواهران این استان از سال تحصیلی جدید راه‌اندازی و طلاب خواهر می‌توانند در این سطح مشغول به تحصیل شوند.

وی با بیان اینکه پذیرش طلاب خواهر در سطح سه حوزه علمیه استان از سال تحصیلی جدید در 2 رشته «فقه و اصول» و «تفسیر و علوم قرآن» انجام می‌شود، افزود: مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) بجنورد برای سال تحصیلی 97-96 در این دو رشته از تاریخ 25 مرداد تا 9 شهریور ماه طلبه خواهر می‌پذیرد.

حجت‌الاسلام حسین زاده گفت: راه‌اندازی سطح 3 حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی با هدف ارتقای کیفیت علمی تخصصی، ارتقای وضعیت علمی حوزه‌های علمیه خواهران استان، تربیت مدرسان، مبلغان، محققان و مدیران شایسته و کارآمد انجام شده است تا دانش‌آموختگان این مقطع بتوانند افزون بر آمادگی برای کسب علوم اسلامی در مقاطع بالاتر و به‌صورت تخصصی، پاسخگوی مسائل و نیازمندی‌های حوزه‌های علمیه و جامعه باشند.

مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه سطح 3 حوزه برابر با مقطع کارشناسی ارشد است، اظهار داشت: راه‌اندازی سطح 3 حوزه علمیه خواهران استان جزو اولویت‌های مدیریت حوزه علمیه خواهران بوده و اگر می‌خواهیم طلاب برای ادامه تحصیل در استان بمانند باید شرایط سطوح عالی را در این استان فراهم آوریم.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سطح 3 حوزه علمیه خواهران زمینه رشد و پویایی همه‌جانبه حوزه‌های علمیه خواهران در استان فراهم می‌شود، گفت: شرایط لازم برای راه‌اندازی سطح 3 در شهرستان بجنورد فراهم است و در این رابطه مسئولان باید همکاری لازم داشته باشند.

وی با اشاره به شرایط پذیرش داوطلبان در این سطح از حوزه علمیه گفت: داوطلبان افزون بر شرایط عمومی، در صورت داشتن شرایط اختصاصی می‌توانند در آزمون ورودی سطح سه حوزه علمیه خراسان ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام حسین زاده، اتمام سطح دو، داشتن حداقل معدل کل 14، عدم منع قانونی از ادامه تحصیل و تأیید صلاحیت از سوی دفتر بررسی و حراست مرکز مدیریت حوزه خراسان را از جمله شرایط اعلام شده برای تحصیل در این سطح برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان برگزاری آزمون کتبی 17 تا 19 شهریور بوده و نتایج 20 شهریور اعلام می‌شود، پذیرفته‌شدگان باید از 21 تا 25 همان ماه نیز در آزمون عملی و مصاحبه حضوری شرکت کنند.

مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نتیجه نهایی نیز 27 شهریورماه اعلام و کلاس‌ها از اول مهرماه آغاز می‌شود، افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به مدرسه علمیه الزهرا بجنورد مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید به حوزه‌های علمیه خواهران به‌عنوان یک فرصت، ظرفیت و زیر‌ساخت فرهنگی در نظام، توجه ویژه شود، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه یکی از نمادهای دینی و فرهنگی هر منطقه و محل تربیت و پرورش نیروهای مؤثر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha