شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت الاسلام علیرضا صابریان-حوزه خواهران سمنان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان از راه اندازی سطح چهار خبر داد و گفت: ۲ هزار طلبه خواهر در سطح این استان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام علیرضا صابریان در اولین جلسه تأسیس جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران استان سمنان در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه در قالب‌های مختلفی در جامعه نفوذ کرده است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و ظرفیت و پتانسیل خوبی برای شناسایی و برخورد با این‌گونه ناهنجاری‌ها در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان تصریح کرد: تأثیر و نفوذ بانوان طلبه در اصلاح آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه بیش از طلبه آقایان است و باید از این ظرفیت و پتانسیل بانوان در حوزه‌های علمیه بهره‌برداری کرد.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه تلاش برای حضور پررنگ دین در جامعه است که می‌توان این کار را با حضور طلبه‌ها در جامعه برای راهنمایی جوانان و نوجوانان انجام داد.

حجت‌الاسلام صابریان با اشاره به اینکه در سطح استان سمنان 2 هزار طلبه خواهر و در 11 مدرسه علمیه فعال هستند، افزود: حوزه‌های علمیه خواهران در استان سمنان در سطوح دوم و سوم حوزوی فعالیت می‌کنند و به‌زودی رشته‌های فقه و اصول در سطح چهارم در حوزه‌های خواهران سمنان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به نقش خیران و تأکید بر حضور آنان در پشتیبانی از حوزه‌های علمیه خواهران گفت: خیران برنامه‌های پشتیبانی حوزه‌های علمیه خواهران در سطح استان سمنان را بر عهده بگیرند تا بتوانیم بهتر خدمات شایسته‌تری را ارائه کنیم و جامعه‌ای پویاتر برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha