سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت الاسلام محسن انصاری نیا - سمنان

معاون پژوهش حوزه علمیه استان سمنان از برگزاری بیش از ۵۴۵ کارگاه پژوهشی خبر داد و گفت: ۱۴۶ طلبه و استاد برتر حوزه پژوهش حوزه علمیه سمنان تقدیر شدند.

حجت‌الاسلام محسن انصاری نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه استان سمنان از راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره علامه حلی استانی، ارسال 1 هزار و 477 اثر در طی 9 دوره به دبیرخانه جشنواره و از 100 اثر دارای رتبه استانی و راه‌یابی 57 اثر به رقابت‌های کشوری خبر داد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: 549 کارگاه پژوهشی،85 نشست علمی و بصیرتی، 2 کرسی آزاداندیشی و 9 همایش علمی در سطح استان سمنان ویژه طلاب علوم دینی برگزار شد.

وی با بیان اینکه 30 مورد مسابقات پژوهشی برگزارشده است، افزود: 16 مورد بازدید طلاب مدارس علمیه استان از مراکز علمی و پژوهشی را داشتیم و 7 کانون علمی و 6 هسته پژوهشی در مدارس علمیه استان سمنان تشکیل شد.

حجت‌الاسلام انصاری نیا با اشاره به اینکه 146 طلبه و استاد برتر حوزه پژوهش حوزه علمیه سمنان تقدیر و تشویق شدند، خاطرنشان کرد: در 11 دوره دانش‌افزایی پژوهش اساتید، مدیران و کادر مدارس علمیه سطح استان حضور داشتند و 10 وبلاگ و سایت در مدارس علمیه استان سمنان راه‌اندازی شده است و 5 طلبه استعداد برتر در مدارس علمیه این استان شناسایی شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان سمنان از تهیه 2 هزار و 632 عنوان کتب برای کتابخانه‌های مدارس علمیه استان سمنان، تهیه شناسنامه برای 1 هزار و 123 کتب خطی و سنگی مدارس علمیه سطح این استان، تهیه شناسنامه برای 124 کتابِ علمای در قید حیات و ساکن استان سمنان، تهیه نرم‌افزارهای نور برای مدارس علمیه و مجهز شدن کتابخانه‌های نیمی از مدارس به نرم‌افزار فراکاوش جهت ثبت کتب کتابخانه مدارس علمیه خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha