سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد_نشست علمی و خبری ایام غدیریه

حوزه/ یک خطیب حوزوی گفت: ما پیام رویداد مهم غدیر را به مردم دنیا نرسانده‌ایم و مردم دنیا تشنه این معارف الهی هستند و غدیر سرچشمه امامت و ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، در جمع مردم سمنان در مهدیه اعظم این شهر که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: مردم دنیای اسلام و جهان تشنه معارف باعظمت اهلی هستند ولی ما نتوانستیم به حد آشنایی هم به مردم برسانیم تا مردم با این معارف انس بگیرند و راه را گم نکنند.

این خطیب حوزوی تصریح کرد: مردم عاشق دریافت این معارف از ائمه اطهار (ع) هستند و با بهره‌گیری از این معارف الهی می‌توانند بسیاری از مشکلات زندگی‌شان را حل کنند و به‌سوی یک زندگی بانشاط معنوی حرکت کنند.

وی بابیان اینکه نباید فضای توهین به مقدسات را ایجاد کرد، افزود: با استدلال، دلیل و منطق می‌توانیم افراد را هدایت کنیم و برهان‌های آشکار درزمینهٔ ولایت ائمه اطهار (ع) را استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: نمی‌توان با اظهارات بی‌منطق گفت که پیامبر اکرم (ص) بعد از خود امت اسلامی را رها کرد و سرپرست و ولی برای جمعه اسلامی تعیین نکرد و یا اینکه کلمه مولی به معنی دوست است و به معنی ولایت و سرپرستی نیست.

وی افزود: باید رعایت انصاف را داشت و بامطالعه و منطق صحبت کرد، چه کسی جز امیر مؤمنان حضرت علی (ع) می‌تواند چنین خطبه‌های گهر باری را بفرماید که در کتاب نهج‌البلاغه جمع شده است.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: خورشید را که نمی‌توان انکار کرد و کسی نمی‌تواند با اهل‌بیت (ع) برابری کند و همه وظیفه‌داریم با رجوع به خطبه‌های پیامبر (ص) در واقعه غدیر پی به این معارف ببریم.

وی خاطرنشان کرد: با برگزاری مراسم‌های جشن و شادی و میهمانی این روز را بزرگ شماریم و برای اعتلای این روز و این دهه تلاش و کوشش کنیم و غدیر ریشه و سرچشمه شروع امامت و ولایت در جمعه اسلامی است که باید پررنگ‌تر و نمایان در جامعه اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد تصریح کرد: ایجاد کاروان‌های شادی، ایستگاه‌های صلواتی و اطعام دادن به مردم برای این عید بزرگ شیعیان سزاوار است و باید عید سعید غدیر خم را به همه مسلمین بشناسانیم تا بتوانند معارف الهی را دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha