یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کتاب عهد ماندگار

حوزه/ کتاب «عهد ماندگار» شامل مستند گذرا بر واقعه غدیر و مروری بر خطبه و ترجمه پیامبر در روز عید غدیر از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه، کتاب «عهد ماندگار»؛ خطبه پیامبر در روز عید غدیر» را به قلم محمدعلی جلالی منتشر کرده است.

در مقدمه درباره این کتاب چنین آمده است:

«عهد ماندگار» مروری است بر خطبه پیامبر در روز عید غدیر و دقت در ترجمه کلمات گهربار حضرت. پیش از مطالعه خطبه و ترجمه آن، مرور مستند و گذارا بر واقعه غدیر از ابتدای حرکت پیامبر از مدینه تا پایان یافتن مراسم عید غدیر خواهیم داشت و پس از نقل روایان حدیث غدیر، متن خطبه غدیر را مطالعه می‌کنیم.

این کتاب از بخش‌های: واقعه غدیر، روایان حدیث غدیر از صحابه و متن خطبه تشکیل شده است .

نویسنده در فصل اول این کتاب به بررسی عنوان‌هایی همچون: آغاز سفر، از مدینه تا مکه، حجاج یمن، خطبه زمینه ساز، تحویل میراث انبیاء به صاحب ولایت، سلام به عنوان «امیرالمؤمنین»، اعلان عمومی حضور در غدیر، موقعیت جغرافیا غدیر خم، ورود به منطقه غدیر، آماده‌سازی جایگاه سخنرانی، پیامبر و امیرالمؤمنین بر فراز منبر، اقدامات عملی پیامبر حین خطبه، تبریک و تهنیت غدیر، شعر غدیر، حضور جبرئیل در غدیر، معجزه الهی در غدیر و پایان مراسم غدیر پرداخته است.

گفتنی است، سازمان اوقاف و امور خیریه کتاب «عهد ماندگار؛ خطبه پیامبر در عید غدیر» را در 96 صفحه با شمارگان 11000 نسخه به قیمت 5000 تومان منتشر کرده است.

علاقمندان می توانندن نسخه الکترونیکی کتاب را از لینک زیر دانلود نمایند.

files.mfpo.ir/Files/MyFolder/oghaf/data/01_book/1395/090/1395_090_ahde_Mandegar.zip

انتهای پیام   313/35

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha