پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی خاطره و داستان اشراق _ محمد حسنی

حوزه/ حسنی گفت: ۲۵۰ اثر از ۲۷ ملیّت به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی خاطره و داستان اشراق رسید که بعداز سه مرحله داوری، ۵۰ اثر از ۱۸ ملیت به مرحله نهایی راه پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، محمد حسنی امروز در نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی خاطره و داستان اشراق،گفت تجارب به هم گره‌خورده طلاب و مردم در این بخش ثبت خواهد شد تا بهره‌برداری‌های لازم از این تجارب صورت گیرد.

وی ورود به حوزه تاریخ شفاهی را ضروری دانست و افزود:در حوزه تاریخ شفاهی ضعف‌های فراوانی وجود دارد که باید با ورود به این حوزه ضعف‌ها را پوشش و نقاط قوت را نمایان کنیم.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تایکد کرد: با توجه به اینکه خاطره و داستان به یکدیگر نزدیک هستند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا جشنواره داستان اشراق و جشنواره خاطره‌نویسی اشراق را با یکدیگر ترکیب کنیم.

وی بابیان اینکه فراخوان جشنواره با کمک جامعه المصطفی العالمیه به چند زبان منتشرشده است، ابراز کرد: با توجه به زمان اندکی که داشتیم اما باز هم 250 اثر از 27 ملیت به دبیرخانه جشنواره رسید که بعد از سه مرحله داوری  50 اثر از 18 ملیت به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

همچنین در ادامه این نشست خبری حجت الاسلام بطحایی دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق به رونمایی از دو اثر برگزیده اشاره کرد و گفت: این دو اثر برگزیده توسط ریاست دفتر تبلیغات اسلامی رونمایی خواهد شد.

وی گفت: برگزاری شب خاطره در مدارس علمیه استان های سراسر کشور به گونه ای که در هر مدرسه علمیه یک شب خاطره برگزارشود از برنامه های مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام بطحایی به لزوم آموزش طلاب علاقه مند به داستان و خاطره اشاره کرد و گفت: برگزاری کلاس های آموزشی به صورت مجازی ویژه طلابی که در شهر مقدس قم حضور ندارند می تواند کمک زیادی باشد برای تربیت طلاب مستعد و توانا در عرصه خاطره و داستان نویسی که امیدواریم هر چه زودتر شاهد این امر مبارک باشیم.

خاطر نشان می شود: اختتامیه این جشنواره چهارشنبه هفته جاری از ساعت۱۷ با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری و حجج اسلام زائری و سرلک در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha