جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ اجلاسیه معاونین آموزش حوزه های علمیه استان ها

حوزه/ ملاک درامتحان شفاهی درس محوری است و به همین دلیل تنها در پایان رسائل یعنی پایه ۸ و کفائه پایه ۱۰ امتحان گرفته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین غبیشی  در اجلاسیه معاونین مدیریت های استانی که در جمکران برگزارشد به ارائه گزارشی ازنتایج مصوبه های اجلاسیه سالهای گذشته  پرداخت و گفت: مهمترین این مصوبه ها، تعیین محورهای پژوهشی در موضوعات، واگذاری امتحانات شفاهی پایه6 به مدارس علمیه استانها، بسترسازی برای واگذاری امتحان شفاهی سطوح عالی وامتحانات کتبی به مرکز مدیریت استانها، بررسی و واگذاری غیبت دانش آموختگان مدارس علمیه در کلاس درس برای حضور و عدم آن در امتحانات کتبی و صدو راحکام معاونین آموزشی براساس آئیین نامه می باشد.

مدیر کل امور تحصیلی حوزه های علمیه عنوان کرد: توجه به دوره های آموزشی طرح تابستان و رصد رشد آموزشی طلاب از دیگر موارد است.

در ادامه حجت الاسلام مقبلی مسئول امتحانات شفاهی حوزه های علمیه نیز به موضوع امتحان شفاهی و رونداجرایی برنامه این امتحان اشاره کرد و اظهار داشت: امتحان شفاهی از مسائل مهم در حوزه است و لازم است برای بهتر شدن این مسئله برنامه ریزی کلانی شود.

مسئول امتحان شفاهی با بیان اینکه ثبت و اخذ نمرات امتحان شفاهی به مرکز مدیریت استانها واگذار شده است، افزود: ازجمله تغییراتی که در بحث امتحان شفاهی صورت گرفته، حذف امتحان شفاهی دربعضی پایه ها و اخذ آن در پایه دیگر است.

ملاک درامتحان شفاهی درس محوری است

وی با بیان اینکه ملاک درامتحان شفاهی درس محوری است و به همین  دلیل تنها در پایان رسائل یعنی پایه 8 و کفائه پایه 10 امتحان گرفته می شود افزود: طلابی که امتحان آنها ناقص مانده، لازم است به همان شیوه سابق امتحان دهند.

حجت الاسلام مقبلی تاکید کرد: اخذ نمره درامتحان ازطریق ثبت در رایانه و سند صورت می گیرد و تنها ملاک برای حضور داوطلب درامتحان شفاهی هم ارائه سند است.

اجرایی شدن آئین نامه مدارس سفیران هدایت نیازمند توجه است

حجت الاسلام زینلی کارشناس آزمون کتبی معاونت آموزش حوزه های علمیه نیز با بیان اینکه اجرایی شدن آئین نامه مدارس سفیران هدایت نیازمند توجه به این مسئله از سوی معاونین آموزشی است، اظهار داشت: توجه به آئین نامه می تواند بسیاری ازمشکلات این مدارس را درشهرستان از بین ببرد.

کارشناس آزمون کتبی معاونت آموزش حوزه های علمیه به تعیین و مشخص شدن نمرات دانش آموختگان مدارس سفیران اشاره کرد و افزود: برای از بین  رفتن این مشکل به زودی جلساتی گرفته خواهد شد تا بتوان بهتر دراین مواردتصمیم گیری کرد.

وی افزود: به زودی نظارتهای جدی تری در اجرایی آئین نامه صورت خواهد گرفت تا از این به بعد شاهد شکوفایی بهتر دراین مدارس علمیه باشیم.

طلاب  اخذ مدرک را به پایان دوره سطح واگذار نکند

حجت الاسلام میرسالاری مسئول خدمات آموزشی نیز در سخنانی بابیان اینکه صدور گواهی و اخذ مدرک ازمراجعات روز مره طلاب می باشد، اظهار داشت: متأسفانه بعضی از طلاب به دنبال اخذ مدرک نمی روند و این امر را به پایان دوره سطح واگذار می کنند که برای آنان مشکلاتی در اخذ ایجاد خواهد کرد، رفع این مشکل نیازمند اطلاع رسانی از سوی  معاونین آموزشی به طلاب است.

تحصیل همزمان براساس قانون جرم است

مسئول خدمات آموزشی حوزه علمیه  بابیان اینکه تحصیل همزمان براساس قانون جرم است و نباید این مسئله  صورت گیرد، عنوان کرد: بعضی از طلبه ها به این صورت عمل می کنند و زمانی که برای گرفتن مدرک به معاونت آموزش مراجعه می کنند بامشکل روبه رو می شوند؛ برای رفع این مسئله لازم است معاونین آموزشی اقدام به اطلاع رسانی به طلاب کنند.

وی افزود: موضوع دیگر انتقال طلاب از شهرستان به مدارس علمیه  قم است؛ در این رابطه هم لازم است حمایت هایی ازسوی معاونین آموزشی صورت گیرد تا کنون این گونه بوده و انتظار است از این به بعد هم به مسیر خود ادامه دهد.

صدور گواهی برای طلاب الکترونیکی می شود

حجت الاسلام میرسالاری بابیان اینکه سالانه صدها گواهی برای طلبه درمسائل مختلف صادرمی شود  و همین مسئله تبدیل به بحرانی شده است، اظهار داشت: در این مسئله طرح هایی  برای سهولت کار ارائه شده تا طلبه راحت بتواند به امور محوله اقدام کند به طوری که نیازی به ستاد و مدارس علمیه نباشد.

مسئول خدمات آموزشی حوزه عنوان کرد: دراین طرح طلبه بامراجعه به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه(نجاح) درخواست خود را برای اخذ صدور گواهی درج و این معاونت برای مرکز درخواست کننده صادر خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha