شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 426152
۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
تصاویر/ سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی و کاربردی

حوزه/ مراسم افتتاح سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ در این مراسم که امشب در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج)برگزار شد، علاوه بر حضور بیش از 300 تن از متسابقین مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیز حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم دکتر محمد حسن نادری رئیس دانشگاه علمی کاربردی به تشریح ابعاد مختلف برگزاری این مسابقات پرداخت و گفت: امسال 15 هزار نفر از خانواده دانشگاه جامع علمی کاربردی در این جشنواره شرکت کردند؛ فعالیت مستمر در واحد های استانی این فعالیت بزرگ به ثمر نشسته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: تفاوت جشنواره امسال نسبت به جشنواره‎های سال گذشته، برگزاری متمرکز داوری‎های بخش شفاهی بوده است؛ در گذشته داوری ها به شکل مقدماتی و نهایی تقسیم می شد ولی امسال داوری‎های بخش شفاهی به شکل متمرکز در قم انجام شد.

در ادامه حجت‎الاسلام والمسلمین نقی پور مدیر پژوهشکده مدیریت اسلامی در سخنانی گفت:  7 مفهوم اساسی در ارتباط با قرآن وجود دارد که از جمله آن می‎توان به قرائن، تلاوت، ترتیل، استماع و تفسیر و تاویل اشاره کرد.

وی افزود: قرائت، تلفظ توام با درک معنی قرآن است؛ جلساتی که در حد تلفظ قرآن برگزار می شود لازم است ولی باید با درک معنی همراه شود.

در ادامه این مراسم دکتر بهزاد بهرامی نسب معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در سخنانی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بزرگترین دانشگاه حضوری کشور است و دانشجویان این دانشگاه در عرصه های فرهنگی نیز در جشنوارههای قرآنی هر ساله بالاترین رتبه‏ها را کسب می کنند؛ در بخش های رایانه ای و مهارتی و پژوهشی و کار آفرینی قرآنی نیز افتخارات بسیاری نصیب دانشجویان این دانشگاه شده است.

پس از سخنان معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره برگزار شد که در این مراسم از دانشجویانی که در بخش علمی و هنری و تفسیری و همچنین کارآفرینان قرآنی که این مسابقات شرکت کرده و مقامات برتر را کسب کرده بودند تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha