یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 426153
۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
تصاویر/ سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی و کاربردی_دکتر محمدحسن نادری

حوزه/ دبیر سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از شرکت ۱۵ هزار دانشجوی قرآنی در این جشنواره و همچنین رشد ۳۳ درصدی حضور دانشجویان در این مسابقات خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمدحسن نادری  شب گذشته در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور  در قم گفت: سیزدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور پس از 6 ماه کار و فعالیت مداوم به مرحله نهایی خود رسیده است.

وی با تجلیل از فعالان و دست اندارکاران این جشنواره افزود: امسال 15 هزار نفر از خانواده دانشگاه جامع علمی کاربردی در این جشنواره شرکت کردند؛ فعالیت مستمر در واحد های استانی این فعالیت بزرگ به ثمر نشسته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان کرد: تفاوت جشنواره امسال نسبت به جشنواره‎های سال گذشته، برگزاری متمرکز داوری‎های بخش شفاهی بوده است؛ در گذشته داوری ها به شکل مقدماتی و نهایی تقسیم می شد ولی امسال داوری‎های بخش شفاهی به شکل متمرکز در قم انجام شد.

دبیر جشنواره قرآن و عترت تصریح کرد: این تغییر به دلیل برطرف کردن مشکلات و آسیب های این شکل از داوری بود؛ زیرا تنوع داوری در 31 استان، یک دستی کار داوری دستخوش آسیب هایی می کرد ولی امسال سعی شد با استفاده از داوران درجه یک کشور و حتی بین المللی این داوری به شکل متمرکز انجام شود و همه متسابقین توسط یک تیم داوری خواهر و برادر انتخاب شوند.

نادری گفت: ایده‌های برتر قرآنی و همچنین کارآفرینان برتر قرآنی در این جشنواره، ایده‌های قرآنی خود را ارایه دادند؛ همچنین کسانی که با این ایده‏ها دست به کارآفرینی زدند نیز در این جشنواره تجلیل میشوند.

وی افزود: این دانشگاه در دایره نظام مهارتی و کاربردی حرکت می‎کند و به همین دلیل سعی کرده است که در حوزه تجاری سازی عرصه فرهنگی نیز فعالیت کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم بیان کرد: انتظار است که فعالان قرآنی دانشگاه، در استان های خود، به ترویج فرهنگ قرآنی بپردازند زیرا دانشجویان بسیاری از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند و امروزه فعالیت های گسترده ای در سطح کاری و تجاری وارد شدند و اشتغالزایی زیادی نیز انجام داده اند.

دبیر جشنواره قرآن و عترت تصریح کرد: کلینیک مشاوره شغلی واحد استان قم در غرفه نمایشگاه جانبی این جشنواره دایره شده است؛ در این غرفه کارشناسان مشاور در زمینه اشتغال آفرینی و کارفرآنی در این حوزه حضور دارند و به خدمت رسانی مشغول هستند.

نادری گفت: در حال تدوین تفاهم نامه ای با سازمان اوقاف هستیم که از پتانسیلهای واحدهای دانشگاه علمی کاربردی و ادارات کل اوقاف در استانها استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha