پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عشق پاک سیدالشهدا( ع) را رمز اصلی پیروزی جبهه انقلاب اسلامی در دفاع مقدس دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی در مراسم دومین شب عزاداری سید الشهدا(ع) گفت: آیات 199 تا 203 سوره اعراف ویژگی‎های یک رهبر دینی را بیان کرده است، یکی از آنها سخن نیکو و بخشیدن دیگران و همچنین مواظبت در مقابل وسواس شیطان است.

وی افزود: شیطان به دلیل تکبری که داشت بر انسان سجده نکرد و به همین خاطر از بهشت رانده شد و به همین خاطر خداوند به او به مدت معین فرصت داد که این فرصت معین می تواند تا ظهور امام عصر(عج) باشد.

حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی تصریح کرد: شیطان بیان کرد که به عزت و جلال خدا همه مومنین را گمراه خواهم کرد، مگر مومنینی که در راه دین مخلص باشند؛ در حقیقت شیطان به شکل شبانه روزی انسان را وسوسه می‎کند.

معاون جامعه مدرسین بیان کرد: شیطان به شکل مستمر انسان را وسوسه می‎کند و انسان‎های ضعیف النفس و ضعیف الایمان هستند که ندای شیطان را قبول می‎کنند؛ در حقیقت میکروب ها همیشه در جایی نفوذ می‎کنندکه این استعداد در آن شی یا انسان وجود داشته باشد.

وی گفت: امروزه در این روزگار شیطان، کار بسیار راحت تری برای احاطه بر انسان‎ها دارد زیرا لوازم برای گمراهی مردم به خصوص جوانان بسیار بیشتر از گذشته است؛ در گذشته اسباب گمراهی انسان‎ها به هیچ عنوان با امروز قابل مقایسه نبود.

حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی بیان کرد: امروزه فضای مجازی زمینه بسیاری از گناهان است ولی همین فضای مجازی می تواند زمینه رشد جامعه و انسان‎ها را فراهم کند؛ در گذشته برای پژوهش تفسیر نمونه گاهی اوقات برای یافتن یک جمله مشابه در چند کتاب بیش از 7 ساعت به دنبال کتاب‎هایی که تازه آن هم در دسترس بود صرف می‎شد ولی این روزها برای تفسیر صحیفه سجادیه کاری که با 10 ساعت انجام می‎شد در 2 دقیقه انجام می‎شود.

وی گفت: می توانیم از فضای مجازی و رایانه و تلفن همراه برای نشر دین و مباحث علمی بهترین استفاده‎ها را داشته باشیم ولی اگر از این ابزار به شکل نامناسب استفاده کنیم به طور قطع دامنه گمراهی نیز گسترده خواهد بود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: اگر امام حسین(ع) نبود قطعا بسیاری از جوانان در معرض شیطان بودند ولی امام حسین(ع) و این دستگاه عزاداری و محبت اهل بیت(ع) شیطان را از جوانان ما به دور می‎کند.

حجت‎الاسلام والمسلمین آشتیانی گفت: امروزه 4هزار میانماری در آتش می سوزند و از بین می‎روند، ولی مدعیان دروغین حقوق بشر در مقابل آن سکوت کرده اند و کشورهای اسلامی نیز دم نمی زنند، ولی این کشور به برکت امام حسین(ع) تنها صدای رسای این عصر است.

وی تصریح کرد: قطعا اگر امام حسین(ع) نبود جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ما نیز به ثمر نمی‎رسید و همین خون پاک سیدالشهدا(ع) بود که امروز جوانان سربلند ما در دفاع از حرم حضرت زینب(ع) این چنین در مقابل دنیا ایستاده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha