شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست خبری دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ دبیر کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزه‌های دینی از تمدید مهلت ارسال مقالات به این کنفرانس تا پانزدهم مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر عابدین سیاحت اسفندیاری، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری این کنفرانس که در دانشگاه مجازی المصطفی برگزار شد، در همین خصوص اظهار داشت: مهلت ارسال مقالات تا آخر شهریورماه بوده اما به درخواست بالای دانشجویان و علاقمندان این مهلت تا نیمه مهرماه سال جاری تمدید شد.

وی با اشاره به این که تاکنون 225 مقاله به کنفرانس تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزه‌های دینی ارسال شده است، افزود: با توجه به این که معمولاً در روزهای آخر مقالات بیشتری به این گونه کنفرانس ها و همایش ها ارسال می شود، به این خاطر پیش بینی ما این است که تعداد مقالات در روزهای آینده افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

معاون پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی اضافه کرد: اکثر مقالاتی که تاکنون به دبیرخانه ارسال شده به زبان های فارسی،‌عربی، انگلیسی و آذری بوده هر چند که ما آثاری به سه زبان دیگر یعنی اردو، فرانسوی و ترکی استانبولی هم داریم.

وی در ادامه گفت: همان گونه که از عنوان این کنفرانس نیز مشخص است، موضوع ما یک بحث میان رشته ای است که در آن سه مقوله مهم فضای مجازی، آموزش و دین مطرح است و ما تا پیش از این کنفرانسی نداشته ایم که در ابعاد بین المللی به این سه مقوله به طور همزمان بپردازد.

وی یادآور شد: با عنایت به این که در دانشگاه مجازی المصطفی دانشجویان از هفت زبان اصلی یاد شده مشغول به تحصیل هستند لذا فراخوان کنفرانس نیز به همین زبان ها بود و انصافاً هم با وجود تخصصی و علمی بودن کنفرانس ، استقبال بسیار خوبی از آن در بحث ارسال مقالات صورت گرفته که ما را برای برگزاری کنفرانس های آتی ترغیب و تشویق کرده است.

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقاء آموزه‌های دینی همچنین افزود: تاکنون حدود 20 هزار بازدید از سامانه کنفرانس صورت گرفته و از 26 ملیت در این سامانه ثبت‌نام نموده ان.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تاکنون 8 پیش‌ نشست علمی برای این کنفرانس برگزار شده است ، خاطرنشان کرد: مراکز علمی و دانشگاهی و نیز نهادهای حوزوی متعددی ما را در برگزاری این کنفرانس همراهی می کنند ، ضمن آن که برخی خبرگزاری ها و رسانه های جمعی نیز در این مساله با ما همکاری خوبی دارند که امیدواریم این حرکت در آینده نیز به یک فرهنگ خوب در فضای رسانه ای تبدیل شود.

سیاحت اسفندیاری همچنین با بیان این که بیش از 50 استاد و متخصص از ملیت‌های مختلف، امر داوری مقالات را برعهده دارند ، گفت: نکته حایز اهمیت این است که کلیه مقالات ارسالی به کنفرانس مورد پذیرش قرار نمی گیرند چرا که در بدو امر علاقمندان و دانشجویان باید چکیده مقاله خود را ارسال نموده و چنانچه چکیده مقاله نمره لازم را دریافت کند، اصل آن نیز مورد پذیرش قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: زمان برگزاری این کنفرانس 27 و 28 مهر ماه در سالن همایش های مدرسه عالی امام خمینی (ره) است که در صدد هستیم از برخی شخصیت های مطرح علمی و کشوری برای سخنرانی در این مراسم دعوت به عمل آوریم که بعد از قطعیت اسامی آن ها اعلام می شود.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha