شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سجده

حوزه/ هر ساله در ایام اربعین میلیون ها زائر به قصد زیارت امام حسین (ع) به سمت کربلای معلی قدم بر می دارند، محبت امام حسین (ع) دراین قلبهاست که آنها را چنین به حرکت درمی آورد، زیرا حضرت سیدالشهدا (ع) رمز بقای دین اسلام و رمز آزادی و قیام عليه ظالمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله علی محمدی تاکندی در درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین به آثار و برکات سجده در برابر خدای متعال اشاره کرد و گفت: انسان های شایسته و عالمانی درطول تاریخ و در حجره های خود علاوه بر فراگیری دروس حوزوی همیشه با خدای متعال سجده های شکر و راز ونیاز با معبود داشتند.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در همین مدارس علمیه قزوین شهدای روحانیت وطلبه بودند که در حجره های خود همیشه ودر همه حال ارتباط قلبی ومعنوی با خدای تبارک وتعالی داشتند وحتی در سجده های خود بیهوش می شدند.

وی تصریح کرد: شهدای روحانی دوران هشت سال دفاع مقدس همراه با دیگر رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل نیز در سنگرهای خود راز و نیازهایی با معبود داشتند.

آیت الله محمد تاکندی به فرارسیدن مراسم اربعین حسینی نیز اشاره کرد و بیان داشت: سرزمین کربلا پس از واقعه عاشورا، به عنوان یکی از مهمترین اماکن مقدس اسلامی و از جمله شهرهای معروف در سراسر جهان شناخته شد و خداوند متعال خواست که مقام این سرزمین را بالا ببرد و آن را محبوب قلب ميلیونها مسلمان قرارداد.

وی تصریح کرد: هر ساله در ایام اربعین میلیون ها زائر از به قصد زیارت امام حسین (ع)  به سمت کربلای معلی قدم بر می دارند، محبت امام حسین  (ع) دراین قلبهاست که آنها را چنین به حرکت درمی آورد، زیرا حضرت سیدالشهدا (ع) رمز بقای دین اسلام و رمز آزادی و قیام عليه ظالمان است.

آیت الله محمدی تاکندی خاطرنشان کرد: هر ساله در ايام اربعین حسینی بسیاری از زائران با پای پیاده کیلومترها راه می پیمایند تا بیستم صفر برای بزرگداشت چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  و یاران ایشان در بزرگترین اجتماع جهانی در کربلا حضور داشته باشند، همان روزی که سرهای مطهر شهدا برای الحاق به بدن مطهرشان به کربلا وارد شد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha