یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

حوزه/امام‌جمعه شیروان با اشاره به مؤلفه‌های اسلامی در مدیریت جامعه گفت: رعایت مؤلفه‌های اسلامی در مدیریت ضروری است تا در این امر موفق شویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، پیش از ظهر امروز در نشست «مدیریت اسلامی با رویکرد امربه‌معروف و نهی از منکر» اظهار داشت: مؤلفه‌های اسلامی در مدیریت جامعه ما باید مشخص و رعایت شود.

وی افزود: مدیریت در فرهنگ اسلامی تکلیفی است که به افراد برای خدمت‌رسانی به خلق واگذار می‌شود و از آن تنها باید برای رفع مشکلات و به دست آوردن زندگی آرام مردم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه «خودکنترلی» نخستین گام برای موفقیت و خدمت بیشتر در مدیریت‌ها است، گفت: آنچه که از آیات و روایات بر می‌آید این است که شاه‌بیت مدیریت، مدیریت بر خود است و کسی که بتواند خود را مدیریت کند سازمان‌ها و سیستم‌های جامعه را به‌راحتی می‌تواند مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت یک هنر است، تصریح کرد: آنچه که از آیات و روایات بر می‌آید این است که شاه بیت مدیریت، مدیریت بر خود است و کسی که بتواند خود را مدیریت کند سازمان‌ها و سیستم‌های جامعه را به راحتی می‌تواند مدیریت کند و مشکل همین‌جا است که انسان هنوز موفق به مدیریت خود نشده است.

امام‌جمعه شیروان اظهار داشت: در برابر شیطان بزرگ اگر هوای نفس را کنترل نکردیم موفق نخواهیم شد، بنابراین شاه‌کلید مدیریت صحیح، مدیریت خود است.

وی با بیان اینکه مشکل بسیاری از امورات خود ما هستیم٬ گفت: باید بر خودسازی خود بیشتر توجه کنیم چرا که سبب محبوبیت می‌شود و این محبوبیت سبب جذب خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان بیان داشت: مدیری موفق است که اهداف مسیر پیش روی خود را مشخص کرده و با هدف معین به ادامه کار خود بپردازد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها باید مدیریت زمان نیز داشته باشند، افزود: اگر ثانیه‌شمار، دقیقه شمار و ساعت شمار یک ساعت به مشکل بخورد سیستم کلی ساعت به تأخیر می‌افتد، بنابراین باید مدیریت در نظم و اوقات را اهمیت دهیم.

وی ضمن اشاره به روایتی از شهید مطهری در این خصوص گفت: برای رسیدن به خدا زیاد فاصله نیست، اگر انسان یک‌قدم بردارد و بر روی نفس خودش پا بگذارد و به‌عبارتی‌دیگر از خودش به‌عنوان پلی برای رسیدن به خدا استفاده کند٬ موفق و پیروز خواهد شد و به جایگاه رفیعی دست پیدا می‌کند.

امام‌جمعه شیروان با بیان اینکه بی‌هدفی تمام امکانات را ضایع می‌کند، افزود: تلاش، همت و اراده در ادامه مسیر حائز اهمیت است٬ لذا مدیران باید تلاش خود را برای رسیدن به آن هدف مضاعف کنند.

وی با اشاره به اینکه تمرکز بر روی کار سومین مشخصه مدیر موفق است، اظهار داشت: با حواس‌پرتی نمی‌توان کارکرد و تمام حواس باید به هدف پیش رو باشد و از ظرفیت و امکانات حداکثر استفاده را برد٬ لذا باید فرصت خدمت‌رسانی را مغتنم بشماریم و صبر و استقامت و پایداری خود را بالا ببریم چرا که لازمه مدیریت شرح صدر است.

حجت‌الاسلام کوثری خاطرنشان کرد: اجرای صحیح مدیریت، زمانی صورت می‌گیرد که شیوه‌ی مدیریت، صحیح و اسلامی باشد و در این زمینه دانستن تنها کافی نیست بلکه باید تخصص با تعهد دینی همراه باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha