یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
 محمد ملک زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تاکید بر این که گفتمان انقلابی شیعه، بزرگترین تهدید برای نظام سلطه جهانی به شمار می رود، تصریح کرد: متاسفانه برخی سیاسیون داخلی در نوع مواجهه با آمریکا دچار اشتباه محاسباتی هستند.

حجت الاسلام محمد ملک‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به لزوم ریشه‌یابی دلایل اصلی خصومت و کینه آمریکا علیه ایران اسلامی ابراز داشت: متاسفانه گاهی مشاهده می شود که برخی سیاسیون داخلی در مواجهه با آمریکا چندان یا به خصومت ذاتی و پایان ناپذیر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا علیه ملت و نظام ایران پی نمی برند یا این که اساساً اعتقاد و باوری به این خصومت و ستیز مبنایی ندارند.

وی افزود: تصور و برداشت نادرست آنان به این موضوع در طول چهار دهه اخیر باعث شده تا با کوبیدن بر طبل مذاکره با آمریکا به گمان خود اختلافات موجود میان دو کشور را حل و فصل کردهو با برطرف شدن به اصطلاح سوء تفاهمات فیمابین، دشمنی آمریکا علیه ملت و نظام اسلامی ایران را به دوستی بدل کنند و حال آن که این یک اشتباه بزرگ محاسباتی بوده و هست.

حجت الاسلام ملک‌زاده اضافه کرد: جالب این که این اشتباه محاسباتی در حالی رخ می دهد که حتی گاهی برخی از سیاستمداران غربی که خود از مخالفان جمهوری اسلامی ایران هستند بارها بر دلایل واقعی رفتار خصومت آمیز استکبار جهانی به رهبری آمریکا علیه ایران اشاره کرده و به صراحت موضع گیری کرده اند که موضوعاتی همچون پرونده هسته‌ای، حقوق بشر و امثال آن در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران بهانه‌ای بیش نیست بلکه دلیل اصلی دشمنی آنان با ایران، مخالفت با اساس نظام و مردم مسلمان و مستقل ایران می باشد.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: چندی پیش نوام چامسکی، سیاستمدار مشهور آمریکایی در خصوص دلایل واقعی خصومت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی با ایران به نکته مهمی اشاره کرده و گفته بود" «آمریکا و اسرائیل نمی‌توانند یک نیروی مستقل را در منطقه تحمل کنند. ایران مجهز به توان بازدارنده هسته‌ای نیز برای کشورهای سرکش که می‌خواهند در سراسر خاورمیانه طغیان نمایند، غیر قابل پذیرش است"

وی افزود: این اندیشمند معروف آمریکایی همچنین با تاکید بر تداوم خصومت‌های آمریکا با ایران، دلیل اصلی تداوم اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران را همین خصومت آمریکا علیه ایران مستقل و آزاد از سلطه آمریکا عنوان کرده بود.

حجت الاسلام ملک زاده همچنین بیان داشت: اشاره این سیاستمدار کهنه کار آمریکایی به حقایق آشکار در دشمنی آمریکا با ایران است که متاسفانه برخی سیاستمداران داخلی نتوانسته و یا نخواسته‌اند آنها را بپذیرند و همچنان اصرار دارند خصومت بي پايان استكبار جهاني به خصوص آمریکا با جمهوري اسلامي ايران را تنها بر سر موضوعاتی چون پرونده هسته‌اي يا صلح خاورميانه نشان دهند و بگویند که در صورت گردن نهادن به خواست ابرقدرت جهاني، عمر اين كشمكش ديرپا پایان می یابد.

وی در ادامه با بیان این که در طول چهار دهه از عمر نظام جمهوری اسلامی ، همچنان راهبرد ايران ستيزي سرلوحه كار رهبران استكبار جهاني و نظام سلطه قرار داشته است، گفت: این امر حاکی از آن است كه تعارض نظام سلطه جهاني با جمهوري اسلامي ايران را باید در ماهيت مستقل نظام سياسي ايران و رويكرد خاص اسلام شيعي به مقوله سياست جستجو کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاکید کرد: از منظر نظام سلطه، نه تنها نوع سیاست خارجی و مواضع جمهوری اسلامی ایران بلکه اساس گفتمان انقلاب اسلامی که متکی بر ولایت فقیه و مخالفت با سلطه مستکبرین است تهدیدی برای استکبار جهانی به شمار می رود.

وی افزود: در واقع آنان به خوبي بر نقش كانوني و قدرتمند ولايت و مرجعيت دینی در رهبری سياسي و دینی جامعه تشیع پی برده‌اند، ضمن آن که به هر حال با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نظام سلطه جهانی ناگهان شاهد ظهور نظام اسلامی مبتنی بر آموزه‌های شیعی و اسلامی شد كه از ظرفيت بالایی براي به چالش كشيدن منافع ابرقدرت‌ها در سطوح منطقه‌اي و جهاني و ايجاد يك بلوك مقاومت ضدهژمون برخوردار است.

وی اضافه کرد: اين موضوع موجب شد تا سیاستمداران استکباری، گفتمان پوياي شيعه را خطرناك‌ترين تهديد علیه خود و مانعی بزرگ در برابر راهبردهاي سيطره طلبانه نظام سلطه دانسته و از آن پس تلاش فراواني را مصروف مقابله با قدرت اين گفتمان سازند.

حجت الاسلام ملک زاده تصریح کرد: از این حیث به اعتقاد بنده ، جستجوی مشکل کلیدی استکبار جهانی به رهبری آمریکا با ایران در موضوعاتی که در رسانه‌های غربی به آنها دامن زده می‌شود، حرکت در مسیر اشتباهی است که هیچ کس را به مقصد مورد نظر نمی‌رساند، چرا که مشکل اساسی آنان موجودیت ملت ایران و نظام شیعی حاکم در این کشور است و لذا به چیزی جز نابودی این اساس نمی‌اندیشند.

وی در خاتمه بیان داشت: البته به لطف الهی آن ها هرگز در مبارزه با ملت مستقل و ولایتمدار ایران پیروز نخواهند شد، به ویژه این که امروز حتی تحلیل گران غربی اذعان کرده اند که دشمنی چهل ساله غرب با نظام جمهوری اسلامی نتیجه‌ای جز اقتدار شیعه و تقویت نظام جمهوری اسلامی را در پی نداشته است و بلکه موجب شکل گیری هسته‌های مقاومت در منطقه نیز شده و به این واسطه ضربات سهمگینی بر نظام سلطه جهانی وارد آمده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha