سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات در جمع طلاب جلفا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان این که امروز بالاترین وظیفه طلاب تلاش علمی است، گفت: امروز همه تلاش و مجاهدت‌های ما طلاب باید مصروف این شود که بتوانیم حوزه‌های علمیه را از نظر علمی رشد دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین موسوی دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات و آقای پیغمبری مشاور اجرایی معاونت سلامت این مرکز به نمایندگی از رئیس مرکز خدمات با مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستان‌های جلفا، هادیشهر و مرند دیدار و گفتگو کردند.

سفر به استان آذربایجان شرقی، شانزدهمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات است و در روز اول این سفر، حجت الاسلام و المسلمین موسوی با طلاب مدارس علمیه خواهران فاطمیه جلفا، حضرت رسول اکرم(ص) هادیشهر، فاطمه الزهرا(س) و صاحب الزمان(عج) مرند دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به اهداف سفرهای استانی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف سفرهای استانی حضور در جمع مدیران، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه است تا از زحمات این عزیزان قدردانی کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت حوزه است، تصریح کرد: هدف ما این است که در جهت رشد و ارتقای علمی حوزه‌های علمیه سهمی داشته باشیم.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات آشنایی با مشکلات طلاب و روحانیون را یکی دیگر از اهداف سفرهای استانی عنوان کرد و گفت: در این سفرها با اساتید و طلاب مدارس علمیه در استان‌های مختلف دیدار می‌کنیم تا از نزدیک با مشکلات آنها آشنا می‌شویم.

وی بیان کرد: مرکز خدمات به‌عنوان مرکز حامی طلبه‌ها از سوس مقام معظم رهبری مأموریت یافته است که مشکلات طلاب را به حداقل برساند و در این راه دارد تلاش می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: نباید این نکته را فراموش کنیم که حوزه‌های علمیه در طول تاریخ همواره با مشکلاتی رو به رو بوده‌اند ولی طلاب و علما با وجود این مشکلات، حوزه را حفظ کرده‌اند.

وی عنوان کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، خون شهدا، ارشادات و رهبری‌های امام بزرگوار و هدایت‌های مقام معظم رهبری، حوزه علمیه نسبت به گذشته دوران خوبی را طی می‌کند.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات گفت: امروز حوزه‌های علمیه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و چه در رشد حوزه‌های علمیه و چه در تعداد طلابی که در حوزه تحصیل می‌کنند قدم‌های بلندی برداشته شده است.

وی ابراز داشت: طلاب و علما و بزرگان با وجود تمامی مشکلاتی که در طول حیات علمی خود برداشته‌اند نگذاشتند چراغ علم و پژوهش خاموش شود و این تلاش‌های علمی است که باعث ماندگاری مکتب تشیع می‌شود.

وی با بیان این که امروز بالاترین وظیفه طلاب تلاش علمی است، افزود: امروز همه تلاش و مجاهدت‌های ما باید مصروف این شود که بتوانیم حوزه‌های علمیه را از نظر علمی رشد دهیم.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: ما باید تلاش کنیم خودمان را از نظر علمی در سطحی قرار دهیم که بتوانیم پاسخگوی سؤالات و ابهامات جوانان و مردم باشیم.

وی در ادامه توضیحاتی در مورد رسالت و برنامه‌های مرکز خدمات در خدمت به طلاب و روحانیون سراسر کشور ارائه کرد.

در پایان این دیدارها از مدیران، اساتید، کادر مدرسه، طلاب ممتاز و حافظان قرآن این مدارس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha