دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
یعقوبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به جان‌فشانی‌های شهید فهمیده در جنگ تحمیلی گفت: شهید فهمیده الگوی خوبی برای کسانی است که می‌خواهند انقلابی زندگی کنند و الگوی شهید فهمیده آن نوجوان ۱۳ ساله کربلا و واقعه عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز  بجنورد اظهار داشت: شهید فهمیده نماد هویت ملی ما است.

وی با اشاره به جان‌فشانی‌های شهید فهمیده در جنگ تحمیلی افزود: شهید فهمیده الگوی خوبی برای کسانی است که می‌خواهند انقلابی زندگی کنند و الگوی شهید فهمیده آن نوجوان 13 ساله کربلا و واقعه عاشورا است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: شهید فهمیده نشان داد که سن و سال مهم نیست و آنچه انسان را به میدان شهادت می‌کشد آن روح و همت بلند خودش است.

وی اظهار داشت: شهید فهمیده بهترین الگو برای نسل نوجوان و جوان است زیر در سن نوجوانی با درک و بصیرت بالا بزرگ‌ترین کار را انجام داد.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بهشت ارزش‌ها است، گفت: آمریکایی‌ها ما را قبول ندارند و همه دادوبیدادهای آمریکا نیز به این دلیل است  که نمی‌خواهند ما در بهشت ولایی باشیم.

وی با بیان اینکه باید با تحصیل، تهذیب و سلامتی خودمان را برای کار مدیریت و خدمت در نظام جمهوری اسلامی آماده کنیم، افزود: کمال مربوط به همگان است، هرکسی به کمال برسد الگو است و طرح مباحث جنسیت در افراد به کمال رسیده مطرح نمی‌شود و هر فردی همت بالایی داشته باشد، قله‌های سعادتمندی را فتح خواهد کرد.

لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت به طور کامل در کشور نهادینه نشده است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما وجود دارد اما به‌طور کامل نهادینه نشده است و اگر آن روزها جوانان ما سينه سپر نکرده بودند اکنون این وضعيت امن و آرام را نداشتيم.

احیا محمد امیری با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها و یادواره‌ها سبب جلوه پیدا کردن یاد شهدای عزیز میهن اسلامی می‌شود، اظهار داشت: بعضی‌ها ناشیانه بحثی را مطرح می‌کنند که شهیدی 37 سال پیش شهید شده است اما این یادواره چیست، جواب این است که بایستی یاد آن شهیدان را گرامی بداریم و با گرفتن این یادواره‌ها از آنان تجلیل کنیم.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا را مهم‌ترین بستر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطرنشان کرد: ادامه راه شهدا انقلاب اسلامی را از گزند توطئه دشمنان مصون می‌دارد و برگزاری یادواره شهدا از روش‌های بسیار خوب برای پیوند نسل جدید با آرمان‌های شهدا است.

باید فرهنگ نه گفتن به بت‌های زمانه را به نسل آینده منتقل کرد

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نیز در این یادواره با اشاره به نقش پررنگ دانش آموزان در تمامی عرصه‌های انقلاب گفت: رزمندگان بسیاری در دوران 8 سال جنگ تحمیلی از نوجوانان و دانش آموزان بودند و درراه انقلاب جان‌فشانی کردند و همواره در جبهه‌های نبرد یک‌سوم شهدا از دانش‌آموزان بودند و شهید فهمیده‌هایی که در این مسیر از جان خود گذشتند بسیار بودند.

براتعلی حاتمی با تأکید بر اینکه دانش آموزان باید فرهنگ نه گفتن به بت‌های زمانه را به نسل آینده منتقل کنند، افزود: دانش آموزان بایستی ‌شأن و شخصیت اجتماعی خود را به‌درستی حفظ کنند و این رفتار بایستی با توصیه به یکدیگر و دعوت به معروف به‌خوبی نهادینه بشود که ان شاءالله الگوی خوبی برای جامعه باشید.

وی با تاکید بر برگزاری مداوم یادواره های شهدا خاطرنشان کرد: بصیرت انقلابی دستاورد  برگزاری یادواده شهدا است و این مراسمات انسان را آگاه می کند و تذکر می‌دهد که چه خون‌ها برای کشور ریخته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha