دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
فرهنگی

حوزه/معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: فعالیت‌های موکب این مسجد در مسیر نجف به کربلا با محوریت مسائل فرهنگی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» از مسیر نجف به کربلا، احمد حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه موکب مسجد مقدس جمکران با برافراشتن پرچم حضرت ولی‌عصر( عجل الله تعالی فرجه) در مسیر نجف به کربلا نقش بسیار با اهمیتی دارد، افزود: همایش بزرگ اربعین درکنار حسینی بودن، امام زمانی و آخر زمانی است، بنابراین مراسم اربعین یک بسترسازی برای ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) است.

وی در رابطه با فعالیت‌های موکب مسجد مقدس جمکران هم تأکید کرد: تأکید رویکرد موکب بر مسائل فرهنگی است، با توجه به اقتضائات مسجد مقدس جمکران، کارهای فرهنگی اولویت داشته و با موکب حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) هم تعاملات و هم افزایی‌هایی صورت گرفته است.

حاجی زاده از تأکید ویژه مسجد مقدس جمکران برای ارائه برنامه‌های ویژه کودکان در این ایام هم خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات فرهنگی ویژه کودکان در موکب از نظرات کارشناسان حرفه‌ای کودکان استفاده شده و در مجموعه گل نرگس مسجد مقدس جمکران فضاسازی و برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم خاطره خوبی از سفر اربعین حسینی را برای کودکان زائر رقم بزنیم.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران بر اهمیت راهپیمایی اربعین قم نیز تأکید کرد و افزود: در کنار همه اقدامات لازمی که برای شرکت در راهیپمایی اربعین در کربلا صورت می‌گیرد نباید از اربعین قم هم نیز غلفت کرد.

وی افزود: چند سالی است که در روز اربعین راهپیمایی از حرم تا جمکران انجام می‌شود و جمعیت زیادی حتی از شهرهای دیگر حضور پیدا می‌کنند که برای این مسئله باید تمهیدات لازم، از جمله پیش بینی اسکان اندیشیده شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha