یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از گزند انحرافات و آسیب های اجتماعی مصون نگه می دارد و جامعه را به سوی رستگاری رهنمون می کند، لذا برای سالم ماندن جامعه از فساد، تباهی و زشتی اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمانان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در حلسه شورای امر به معروف ونهی از منکر استان که در مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار شد، به اهمیت اجرای این فریضه الهی اشاره کرد و گفت: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شود، برکت از جامعه رخت بر می بندد و انسان ها شرور بر جامعه مسلط خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از گزند انحرافات و آسیب های اجتماعی مصون نگه می دارد و جامعه را به سوی رستگاری رهنمون می کند، لذا برای سالم ماندن جامعه از فساد، تباهی و زشتی اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مسلمانان است.

 

وی با بیان اینکه عاشورا نماد امر به معروف و نهی از منکر است، ادامه داد: هدف قیام امام حسین(ع) اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود، زیرا جامعه اسلامی بعد از رحلت رسول اکرم(ص) دچار چنان انحرافی شده بود که به راحتی منکر را انجام می دادند و معروف به فراموشی سپرده شده بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: اگر کسی قانون گرا و پایبند به قانون اساسی کشور باشد، باید برای احیای اصل مهمی چون امر به معروف و نهی از منکر تلاش کند و دل بسوزاند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: براساس روایتی از امیرالمومنین(ع) تمام خوبی ها، حتی جهاد راه خدا، در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای از آب دهان انسان در مقابل آب دریا می باشد که این اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را نشان می دهد.

برپایه این گزارش، در پایان این جلسه از سوی دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان قزوین، حجت الاسلام والمسسلمین عباسی  به عنوان رئیس شورای امر به معروف ونهی از منکر حوزه علمیه استان قزوین معرفی گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha