یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
جواد النعمانی-مشاور نخست وزیر و وزیر خارجه سابق اردن

حوزه/ مشاور نخست وزیر اردن، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، گنجینه‌ای بی‌نظیر برای جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، جواد العنانی، امشب در مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی، در مرکز همایش های صداوسیما، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، یک گنجینه بی نظیر برای جهان اسلام است.

وی افزود: در این روزها توانستیم اطلاعات فراوانی از این کنفرانس به‌دست آوریم؛ همچنین این خودباوری در من ایجاد شد که ظرفیت های خوبی برای حرکت های متعالی در جهان اسلام وجود دارد.

مشاور نخست وزیر اردن، بیان کرد: برخلاف مشکلات جهان اسلام، بیش از یک میلیارد مسلمان در دنیا وجود دارد؛ تصور من آن است که در آینده نزدیک، تعداد مسلمانان در دنیا از همه ادیان جهان بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: امت ما، یک امت جدید و جوان است؛ متوسط سن جوانان اسلامی، 24 سال است و با این ظرفیتی که ایجاد شده است، دین اسلام به عنوان دین کامل، تا ابد پابرجا خواهد بود و برخلاف تمام توطئه ها و اسلام هراسی که وجود دارد، مطمئن هستیم که آینده روشنی پیش روی مسلمانان است.

وزیر خارجه سابق اردن، اظهار کرد: باید پیام عالی تمدن اسلامی را به عنوان یک دین کامل به دنیا نشان دهیم؛ کشور اردن با اسرائیل، 540 کیلومتر است و کشورهای اسلامی انتظار دارند که جبهه اول مقابله با اسرائیل باشیم، ولی در این بین باید کشورهای دیگر نیز به ما کمک کنند.

العنانی، اظهار کرد: طی 80 سال گذشته، اسرائیل با روش های مختلف تلاش کرده است که مردم را از قدرت خود بترساند و ایجاد وحشت کند؛ از زمانی که انتفاضه اول شکل گرفته است، مشاهده کردیم که چگونه اسرائیلی ها با جنایات وحشیانه سعی می کنند که جوانان فلسطینی را به شهادت برسانند.

مشاور نخست وزیر اردن بیان کرد: حال سؤال اینجاست که امت اسلامی با این ظرفیت عظیم، چرا باید تحت سیطره اسرائیل باشد و او مسأله نیل تا فرات را مطرح کند؟

وی در پایان، گقت: زمانی که از یک طرح تمدنی سخن می گوییم، از یک راهبرد سخن می گوییم، باید کاری کنیم که جوانان ما بر اساس یک فرهنگ متعالی رشد کرده و تربیت شوند؛ وقتی تربیت مبتنی بر نگاه اسلامی شد، جوانان می توانند با مشکلات مقابله کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha