چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد، اظهار داشت: مسئولان و استادان دانشگاه باید در راستای تغییر سبک آموزشی در کشور بکوشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان، صبح امروز در مراسم تجلیل از دانشجویان دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت و ضرورت علم در اسلام، گفت: در میان علمای مسلمان الگوهای بسیار خوبی برای دانشجویان وجود دارد . مثلا شهید تهرانی مقدم وقتی دید کشورهای بیگانه در زمینه موشکی قرار نیست کمکی به ما بکنند خودش دست به کار شد و با کمک متخصصین داخلی صنعت موشکی ایران را بنا نهاد. مسائل این چنینی بسیار است که نشان می دهد دانشجوی مسلمان چگونه می تواند منشاء تحول و پیشرفت باشد.

امام جمعه یزد ادامه داد: مسئولان و استادان دانشگاه در کشورمان باید در راستای تغییر سبک آموزشی و تحول در علم تلاش کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه افزود: امیرالمؤمنین(ع) هدف برانگیخته شدن انبیاء را زنده کردن فطرت انسانی و ایجاد پیوند آن با خداوند می داند، هدف این است که دفینه های عقلی از ذهن انسان برون تراود و شکوفا شود.

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در مسئله نظامی و هسته ای توانسته است این دفینه ها را فعال کند، اظهار داشت: اما در عرصه علم کما بیش با نوسان حرکت می کند که باید بیشتر به آن توجه شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این دفینه ها همان هزاران اندیشمند و نخبه موجود در جامعه و دانشگاه هستند که می توانند منشاء تحول علمی شوند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha