دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از اجرای طرح جامع نظام تربیتی در ۲۵ مدرسه علمیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست تبیین طرح نظام جامع تربیتی اخلاقی حوزه در مازندران  از اجرای این طرح جامع در ۲۵ مدرسه علمیه استان خبر داد.

 

وی با اشاره به این که در گذشته برنامه های معاونت تهذیب در مدارس به صورت سلیقه ای و شرایط موجود اجرا می شد، خاطرنشان کرد: طرح جامع تربیتی سردرگمی هایی که در گذشته شاهد آن بودیم را به کلی از بین خواهد برد و شاهد یک نظم و انظباط مناسبی در اجرای برنامه های تهذیبی در مدارس علمیه خواهیم بود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که طرح نظام جامع تربیتی اعمال سلیقه ها در برنامه های تهذیبی و اخلاقی را از بین خواهد برد، گفت: با اجرای این طرح بسیاری از دغدغه های تربیتی و اخلاقی دلسوزان حوزه رفع خواهد شد.

 

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که یکی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح جامع تربیت طلبه مؤمن، مهذب و انقلابی است، تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه به عنوان مرکز نشر، گسترش و همچنین پرورش آینده سازان اسلام و انقلاب، رسالت سنگینی در پرورش طلابی مهذب و در تراز انقلاب اسلامی بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز تعمیق باورهای دینی، آراستگی به فضائل اخلاقی و توجه به آرمان ها و ارزش های دینی و انقلابی باید بیش از پیش مورد توجه طلاب حوزه های علمیه قرار گیرد، افزود: در حال حاضر اخلاق باید به عنوان محورهای فعالیت های تهذیبی در مدارس علمیه مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که به طور حتم اجرای دقیق این طرح می تواند بسیاری از دغدغه های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در حوزه تربیتی و اخلاقی را رفع کند، بیان داشت: همه مدیران و معاونان مدارس علمیه باید در اجرای این طرح جامع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که یک طلبه بدون توجه به مسائل اخلاقی نمی تواند مسیر رشد و کمال را طی کند، افزود: حوزه های علمیه در طول تاریخ نیز بر اصل مهم تقوا و تهذیب بنا نهاده شده است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت همواره خود به عنوان کسانی که پیشگام دعوت به اخلاق و معنویت در جامعه هستند باید در عمل به مسائل اخلاقی از دیگر افراد جامعه جلوتر باشد، خاطرنشان کرد: توجه به مسائل اخلاقی همواره باید جزء اولویت های نخست طلاب و روحانیان باشد.

 

حجت الاسلام طبرسی از حوزه های علمیه به عنوان کانون تربیت عالمان ربانی و سربازان حضرت ولیعصر(عج) یاد کرد و افزود: امروز نیز حوزه های علمیه باید مهد پرورش طلابی در تراز انقلاب و نظام اسلامی باشند که یکی از مهم ترین الزامات آن توجه به مبانی اخلاقی در حوزه است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تقویت سطح اخلاقی طلاب امروز جزء اولویت ها است، خاطرنشان کرد: هر چه در عرصه اخلاقی سرمایه گذاری صورت گیرد به طور حتم خروجی مدارس علمیه طلاب مهذب و توانمندی خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha