پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حسن رضایی مهر - مرکز پاسخگویی به شبهات

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضائی‌مهر، موازی کاری در حوزه‌های پژوهشی ، پژوهش های تکراری ، سطحی نگری در امر پژوهش را از آسیب‌های جدی مسئله پژوهش بر شمرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضائی مهر، امروز با حضور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه های علمیه پس از بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه»،  ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های انجام شده در این نمایشگاه اظهارداشت: هفته پژوهش فرصتی‌است برای بزرگداشت جایگاه پژوهش ، پژوهشگر و گسترش تفکر پژوهش و هرچند مسئله پژوهش نه زمان‌مند و نه مکان‌مند است، منحصر و مخصوص زمان و مکان خاصی نیست.

استاد حوزه علمیه افزود: بازخوانی جایگاه و اهمیت پژوهش در ارتقائ علمی و تولید علم امری لازم است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه‌های علمیه گفت: در امر پژوهش یکسری باید ها و  الزاماتی وجود دارد که عدم رعایت آنها آسیب های جدی را به مسئله پژوهش وارد می کند.

وی درخصوص بایدهای پژوهش به مواردی همچون: بازشناسی امر پژوهش و تببین ضرورت و اهمیت آن ، سامان مند سازی و تامین امکانات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مطالبات پژوهش محور ، تشویق طلاب و فضلا برای ورودکارشناسانه در حوزه پژوهش ، طبقه بندی آثار و دستاوردهای پژوهشی در جهت آسان سازی دسترسی به آنها ، اهتمام داشتن نسبت به نشر آثار پژوهشی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضائی‌مهر موازی کاری در حوزه‌های پژوهشی ، پژوهش های تکراری ، سطحی نگری در امر پژوهش را از آسیب‌های جدی مسئله پژوهش  بر شمرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha