جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از موزه فقه و زندگی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که عده ای شهادت و منطق پاک شهدا را تخریب می کنند گفت: حوزه علمیه در گذشته در کنار مردم بوده، الان هم است وهیچگاه صف خود را از مردم و شهدا جدا نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی شامگاه امشب در اولین کنگره یک هزار شهید وایثارگر روحانی استان قم که امشب در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزارشد گفت: قرآن اصل مهمی را یعنی « «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّی تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ وَما تُنْفِقُوا مِنْ شَیْ‏ءٍ فَإِنَّ اللّه‏ بِهِ عَلِیمٌ» » کرده، این نکته مهمی است؛ انفاق  میل طبیعی است و هر چه قدرانسان از کمالات بالایی برخودار باشد، به سعادت پر خواهد کشید، کسی به سمت کمال  پیش می رود که ازامورمادی بگذرد وقله این کمال درشهیدان حاصل شده است.

 مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: شهدای ازهمه خود عبور کردند ،نگاه آسمانی به افق دوخته اند، اینها سرافرازان بر جهان قدس اند.

عضو شورای عالی  حوزه های علمیه افزود: افتخار می کنیم درعصر زندگی می کنیم که امامی راحل برخاست و پرچم انقلاب را برجهان افراشت. این بالاترین سرافرازی حوزه قم است که در فرصت کوتاهی این امام راحل را به انقلاب تحویل داد.

امام جمعه قم اظهارداشت: راز پیشرفت امام مبانی اخلاقی، روحی، معنوی وفقهی بوده است. این امام راحل شجاعت را ازاهل بیت(ع)  آموخته  و اهل بیت(ع) به ما آموخته اند که باید  با مرگ مانند محبوب رفتار کنیم وبا سینه فراق وآغوش باز مرگ را بپذیریم؛ امام راحل درعصرما منطق حسنین و شهادت را ایجاد کردند و حوزه های علمیه دراین راه پا نهادند.

 مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد: شهادت در عمق جان ما وحوزه و فرهنگ حوزه علمیه عجین است؛ مگر می شود حوزوی بود دل به آرمان امام راحل نداد، هرگز؛ این مسئله درذات حوزه نهفته است. بزرگان به ما نشان دادند که حوزه از گذرگاه های متعدد عبورکرده،  اگرچه فراز وفرودهای علما وحوزیان داشتند، اما همیشه درحوزه انسان های پاک بوده اند و شهدای فضیله برگ درخشان از حوزه می باشند، اما در گذر زمان عده ای این شهادت و منطق عشق  پاک را تخریب کرده اند. 

عضو شورای عالی  حوزه های علمیه افزود: بیگانه می دانند شهادت برهمه چیز مقدم است، براینکه این امر مهم و عشق الهی  را تخریب کنند، مسائل بدلی ساخته اند.

وی گفت: حوزه در گذشته در کنار مردم بوده، الان هم هست و هیچ گاه صف خود را از شهدا جدا نکرده و نخواهد کرد. حوزه پایبند به ارزش های اسلامی است.

امام جمعه قم اظهارداشت: امروز در 9 دی بودیم روز عادی نبود خیزش مردم در مسیر خیزش دینی بود؛ 9 دی یعنی استواری در مسیر انقلاب ، ولایت مداری وبرابری درمقابل فتنه جویانی که منطق مردم سالاری را تمکین نکردند.

آیت الله اعرافی گفت: در تاریخ  اسلام، منظومه پر بهاء از شهداء و تنوع از شهدا در قبل و بعد از انقلاب در حوزه بی نظیر بوده است، این همه شهداء سرمایه بزرگ است؛ باید جوانان بدانند که ملت از کجا به کجا رسیده  است، اما راه درازی درپیش است ازاین شهدا باید مدد بگیریم برای مسیر بلندی که در پیش است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha