پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
مسعود پزشکیان

پزشکیان در مراسم هفتمین روز رحلت آیت الله محمد علی صادقی گلوردی از علمای برجسته شرق مازندران، با تأکید براین که ما در برابر شهدا، علما و انقلاب مسؤول هستيم و خداوند هيچ عذري را نمي پذيرد، تصریح کرد: اگر نتوانيم گره از كار مردم باز كنيم باید به شهدا و امام(ره) پاسخ دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، مراسم هفتمین روز رحلت آیت الله محمد علی صادقی گلوردی از علمای برجسته شرق مازندران، چهارشنبه شب با حضور گسترده علما، روحانیان، مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه و همچنین اقشار مختلف مردم در حسینیه قتلگاه بهشهر برگزار شد.

دکتر مسعود پزشکان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان این که اعتقاد داشتيم كه هستي به خاطر علم و من انسان به خاطر علم است، گفت: در مقابل آگاهي و علم بود كه شيطان و ملائكه را واردار كرد در مقابل انسان سجده كنند و این نشان دهنده ارزش بالای علم است.

وی افزود: اينكه مداد علما از خون شهدا با ارزش تر است؛ حرف بسیار بزرگ و با ارزشي است كه نشان می دهد علم بسياري از مشكلات را حل و فصل مي كند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این که مداد و قلم علمای دین در برابر خون شهدا ارزشمند و سازنده تر است نشان دهنده جایگاه با عظمت عالمان دینی در جامعه اسلامی است.

پزشکیان با بیان این که هیچ چیز در جامعه با ارزش تر از علم نیست و ارزش آن در آیات و روایات بسیاری مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: در روز قيامت خداوند از هيچ يك از ما عذر و بهانه اي را نمي پذيرد اگر در جهل و ذلت بمانيم.

وی با تأکید بر این که ما در برابر شهدا، علما و انقلاب مسؤول هستيم و خداوند هيچ عذري را نمي پذيرد، خاطرنشان کرد:  اگر نتوانيم  گره از كار مردم باز كنيم باید به شهدا و امام(ره) پاسخ دهیم. و در روز قيامت زمان توجيه كردن نيست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که عالمان دینی برای این نظام و انقلاب تلاش ها و از خودگذشتگی های بسیاری انجام داده اند، افزود: خداوند وجود علما را براي اين مملكت نگه داشته و ما را شرمنده خون شهدا نكند.

گفتنی است، آیت الله محمد على صادقى گلوردى در سال ١٣١١ در روستاى گلورد بزرگ متولد شد و بعد از پیروزى انقلاب در کسوت قضاوت مشغول به خدمت شد و تا پایان باز نشستگى در دستگاه قضایى خدمت کرد و صبح  روز سه شنبه ۲۶ دی ۹۶ در بیمارستان امام خمینى ره بهشهر دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha