جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
شورای زکات

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: پرداخت زکات نوعی اقتصاد مقاومتی در برابر ناملایمات اقتصادی در جامعه است، لذا تعبیر زکات به اقتصاد مقاومتی بیراه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اولین جلسه توجیهی شورای زکات شهر توپ آغاج استان کردستان، شامگاه پنج شنبه با حضور امام جمعه، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار، مسئولین کمیته امداد امام (ره)، هیئت امناء، شوراها، دهیاری ها و روحانیون ببخش سیلتان (که شامل بیش از 15روستا می باشد) برگزار گردید.

در این جلسه حجت الاسلام علی مرادی، امام جمعه بیجار اظهار کرد و گفت: زکات از ارکان دین اسلام است و پرداخت آن باعث افزایش روزی و از بین رفتن فقر در جامعه اسلامی می شود.

امام جمعه بیجار گفت: زکات مال، نوعی بخشش و تشکر از رحمات خدمات متعال است، لذا کوتاهی کردن در این زمینه حرام و به دور از شرع است.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر اظهار داشت: پرداخت زکات باعث برکت و افزایش رزق و روزی می شود و همه کسانی که قدرت و توانایی پرداخت زکات را دارند باید این فریضه را انجام دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: پرداخت زکات نوعی اقتصاد مقاومتی در برابر ناملایمات اقتصادی در جامعه است، لذا تعبیر زکات به اقتصاد مقاومتی بیراه نیست.

در ادامه این جلسه هر یک از حاضرین نظرات خود را درباره جمع آوری زکات سال آینده مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha