یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام تهرانی

حوزه/ حجت الاسلام تهرانی ویژه‌برنامه‌های ایام مبارک دهه فجر در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسین تهرانی با اعلام این خبر ضمن گرامیداشت سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با ایام شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، اظهار داشت: برنامه‌های دهه فجر امسال از روز چهارشنبه، ۴ بهمن ماه با فراخوان مسابقه کتابخوانی «خاک‌های نرم کوشک» از سوی اداره کل امور فرهنگی آغاز شد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه کتاب «خاک‌های نرم کوشک» نوشته «سعید عاکف» به بررسی شخصیت سردار شهید عبدالحسین برونسی می‌پردازد، افزود: این مسابقه روز‌های ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه به صورت آنلاین از طریق سامانه دانش پژوهان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام تهرانی گفت: مراسم اختتامیه مسابقه کتابخوانی «خاک‌های نرم کوشک» اواخر دهه فجر با حضور سرکار خانم برونسی، همسر سردار شهید برونسی در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار و از برگزیدگان این مسابقه تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه، ۱۱ بهمن ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) است، تصریح کرد: در این روز، مراسم عزای شهادت حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) با حضور کارمندان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار می‌شود، همچنین حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین فرحزاد، استاد اخلاق حوزه در درس اخلاق بانوان طلبه به تبیین موضوع «حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)؛ الگوی بانوی کامل الهی» می‌پردازد.

اکران فیلم سینمایی «اشنوگل»

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه به روز ۱۲ بهمن ماه، آغاز دهه فجر اشاره و عنوان کرد: همزمان با آغاز دهه فجر، زنگ انقلاب ساعت ۹:۳۳ در آموزشگاه امام رضا(علیه‌السلام) نواخته و پس از آن، قسمتی از سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(سلام‌الله‌علیها) به همراه پخش سرود «خمینی ای امام» در نمایشگرهای آموزشگاه نمایش داده می‌شود.

وی عنوان کرد: فیلم سینمایی «اشنوگل» به کارگردانی «هادی حاجتمند» و «علی سلیمانی» عصر پنجشنبه، ۱۲ بهمن ماه از سوی اداره کل امور طلاب و خانواده در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اکران می‌شود و بانوان طلبه به همراه خانواده‌های خود می‌توانند به تماشای این فیلم بپرازند.

حجت الاسلام تهرانی بیان داشت: نمایشگاه «فجر فاطمی» همزمان با آغاز دهه فجر در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که روبروی پایانه، سالن جدید امتحانات، جنب ساختمان معاونت آموزش برپا می‌شود، غرفه‌های مختلف از جمله «سیر تاریخی انقلاب اسلامی»، «امام و روحانیت»، «امام و حضور زن در اجتماع»، «دستاوردهای انقلاب اسلامی»، «کتاب و انقلاب اسلامی» و غرفه «یاس کبود» فعالیت خواهند داشت.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اضافه کرد: در این نمایشگاه غرفه «پرده‌خوانی وقایع انقلاب اسلامی» وجود دارد که طلاب روایتگر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به تبیین وقایع انقلاب اسلامی می‌پردازند، همچنین غرفه «ثبت نام راهیان نور» از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه است که طلاب می‌توانند از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه برای شرکت در اردوی راهیان نور در این غرفه ثبت نام کنند.

حجت الاسلام تهرانی تصریح کرد: اردوی بازدید از موزه عبرت، مؤسسه سرچشمه(محل شهادت ۷۲ تن) و زیارت حرم مطهر حضرت امام(ره) در روزهای  ۱۲ و ۱۹ بهمن ماه با حضور بانوان طلبه برگزار می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: در این ایام، بانوان طلبه ایرانی و غیرایرانی از منزل امام خمینی(ره) واقع در قم بازدید می‌کنند، همچنین در این بازدید، نشست فرهنگی با موضوع «شخصیت امام؛ رهبر انقلابی» برای بانوان طلبه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه ۱۴ بهمن ماه، آغاز برگزاری مسابقات ورزشی است، عنوان کرد: این مسابقات به صورت مسابقات همگانی و مسابقات حرفه‌ای برگزار می‌شود.

حجت الاسلام  تهرانی تصریح کرد: هدف از برگزاری مسابقات ورزشی، ایجاد انگیزه در طلاب جهت پرداختن به فعالیت‌های ورزشی در راستای حفظ سلامتی و افزایش بازدهی و توانمندی طلاب در یادگیری مطالب علمی است.

وی یادآور شد: در این ایام، مسابقه ای تحت عنوان فراخوان «معرفی و اجرای ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی-محلی» به منظور ایجاد فضای تفریحی سالم و نشاط آور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) افزود: در این فراخوان، بانوان طلبه ایرانی و بین الملل بازی‌ها و ورزش‌های سنتی و بومی خود را معرفی می‌کنند، این رشته‌ها از لحاظ علمی و فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرند و پس از اجرای این ورزش‌ها توسط ارائه دهندگان، برترین و جذاب ترین رشته‌ها انتخاب و معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام تهرانی ادامه داد: رشته‌های منتخب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در پی آن، رشته‌های ورزشی بومی، ابداعی و خلاقانه از میان آنها استخراج و در جهت معرفی و ترویج آنها فرهنگ‌سازی می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به برنامه‌های روز یکشنبه، ۱۵ بهمن ها، گفت: جلسه درس اخلاق روز یکشنبه با موضوع «شناخت ابعاد شخصیت اخلاقی، معنوی و عرفانی امام خمینی(ره)» از سوی اداره کل امور تربیتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام تهرانی، برگزاری نشست بصیرتی «انقلاب اسلامی؛ فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو» را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد که روز دوشنبه، ۱۶ بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشاء ویژه طلاب خوابگاهی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نشست «نقش تأثیر حضور زنان به ویژه فرهیختگان در عرصه‌های انقلاب اسلامی با الگوگیری از حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)» روز چهارشنبه، ۱۸ بهمن ماه همزمان با جلسه درس اخلاق از سوی اداره کل تربیتی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) عنوان کرد: خانواده بزرگ جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ایام مبارک دهه فجر میزبان برخی خانواده‌های معظم شهدا خواهد بود تا با بیان خاطراتی از شهیدان خود، فرهنگ ایثار و فداکاری را برای طلاب به نمایش بگذارند.

وی بیان داشت: حجت الاسلام و المسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر روز پنجشنبه، ۱۹ بهمن ماه با یکی از خانواده‌های شهدا دیدار می‌کنند.

حجت الاسلام تهرانی تصریح کرد: بانوان طلبه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) همگام با مردم مؤمن و انقلابی میهن اسلامی همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حضوری پررنگ خواهند داشت و با آرمان‌های امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و تمامی شهدای مدافع نظام اسلامی تجدید پیمان می‌کنند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha