جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
امام جمعه بابل

امام جمعه بابل به لرزش پایه های استکبار جهانی از شکل گیری انقلاب اسلامی و تلاش های آنها برای جلوگیری از الگو شدن این انقلاب در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران و تحولات آن سبب بیداری ملت ها در قالب بیداری اسلامی در جهان اسلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، امام‌جمعه بابل ظهر امروز در ویژه برنامه دهه مبارک فجر با بیان این که انقلاب اسلامی مهم‌ترین وظیفه‌اش در قبال جوامع بشری و به ویژه در داخل ایجا بستر شکوفایی، رشد و امید است، گفت: رسالتی که انقلاب اسلامی بر عهده دارد مانند انبیاء است و با دیگر انقلاب‌ها تفاوت دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود افزود: وظیفه انقلاب این است که آحاد بشری در درون خود شکوفا شوند و بستر این شکوفایی باید در همه زمینه‌ها به ویژه علمی و فرهنگی ایجاد شود.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با بیان این که انقلاب اسلامی موجب شکوفایی کشور در بخش های مختلف شد، بیان داشت: انقلاب موجب رشد و شکوفایی کشور در عرصه ها و بخش های مختلف شده است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که امام خمینی(ره) خودباوری را به ملت ایران هدیه دادند، افزود: امروز این ملت در سایه همان خودباوری به پیشرفت های بزرگی در عرصه های مختلف دست پیدا کردند.

وی، انقلاب اسلامی را منشأ بیداری اسلامی در جهان دانست و گفت: یکی از صحنه ها و نقاط عطف در تاریخ این ملت شکل گیری این معجزه بزرگ قرن است که دوباره پیوند دین با حکومت و نقش دین را در زندگی اجتماع به اثبات رساند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: انقلاب اسلامی توانست تحولی عظیم در کشور به وجود آورد و امروز به عنوان الگویی برای مبارزه با استکبار جهانی تبدیل شده است.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل، انقلاب اسلامی را موجب عزت و سربلندی ملت بیان و خاطرنشان کرد: دهه فجر ایام یادآوری این نعمت بزرگ الهی است زیرا انقلاب اسلامی نه تنها سرنوشت مردم این کشور بلکه منشأ تحولات و تغییرات جهانی شد.

وی به لرزش پایه های استکبار جهانی از شکل گیری انقلاب اسلامی و تلاش های آنها برای جلوگیری از الگو شدن این انقلاب در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت:  انقلاب اسلامی ایران و تحولات آن سبب بیداری ملت ها در قالب بیداری اسلامی در جهان اسلام شد و  هیچ کس تردیدی ندارد که این بیداری برخاسته از عظمت انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام روحانی ترویج اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری را عامل مهمی در وحدت و انسجام جامعه دانست و افزود: باید با بازخوانی اندیشه های امام راحل، در جهت تبیین این اندیشه ها برای ادامه مسیر این نظام الهی بکوشیم.

امام جمعه بابل با بیان این که امروز برای پیشرفت نیاز به همت داریم، ادامه داد: انقلاب اسلامی در ایجاد ظرفیت‌های ذره‌ای کم نگذاشت و تحول و دگرگونی عظیمی که در جامعه مشاهده می کنیم محصول اثرگذاری انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به رشد حضور اجتماعی زنان پس از انقلاب افزود: انقلاب اسلامی برای حضور زنان در جامعه محدودیتی قائل نشد، از سال ۵۶ که جرقه انقلاب اسلامی در کل کشور زده شد زنان همپای مردها، در این زمینه با حضور گسترده خود حضور جدی داشتند.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل ادامه داد: امروز ما شاهد توفیق و پرورش خواهران موفقی هستیم، زنانی که در زمینه‌های مختلفی می‌درخشند  و به راحتی می‌توانند نیازهای جامعه بانوان را پاسخگو دهند.

حجت الاسلام روحانی زنان را محور توجه اسلام در خانواده برشمرد و  گفت: مهم ترین بنیان در نظام ما و انقلاب اسلامی خانواده است و آنچه انتظار داریم این است که نسل جوان باید درست تربیت شود و این تربیت از درون خانواده آغاز می شود.

امام جمعه بابل با بیان این که آن دسته از جوانانی که ریشه در خانواده‌های بااصالت دارند با تربیت صحیح رشد پیدا کردند، تصریح کرد: خانواده اگرچه از تعداد کمی تشکیل شده، اما می‌تواند به وسعت جهان تاثیرگذار باشد از این‌رو است که می‌گوییم زمینه تربیت فرزندان به خانواده برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام روحانی انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی دانست و  تصریح کرد: انقلاب اسلامی ماهیتی فرهنگی و معنوی دارد  به همین علت است که به خانواده تاکید ویژه‌ای داشت و به این عنصر متکی است.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل با بیان این که انقلاب اسلامی ایران انقلاب امیدها است و ما باید قدردان این انقلاب باشیم، افزود: باید به یاد داشته باشیم اگر ملتی به نعمت خداوند ظلم کند، خدای متعال این نعمت را پس خواهد گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha